Šta treba trudnicama – to pitanje smo postavili našim partnerima iz Škole roditeljstva Mamin san, kojima smo donirali kampanju. Parkinzi, to je tema koja se stalno ponavlja. Ako bismo je pokrenuli to bi već bilo dovoljno, rekla nam je Danka, sjajna žena koja se tako strastveno bori da pomogne trudnicama i mladim majkama.
I tu je počela kampanja: Mesto za trudnice. Da bi tema imala svoj tok uradili smo istraživanje u kojem je učestvovalo 600 trudnica vozača. Ono je pokazalo da većina, njih čak 75 odsto, vozi tokom cele trudnoće, 15 odsto do trećeg trimestra, a samo 10 odsto ne vozi u trudnoći. Gotovo sve trudnice, njih 92 odsto, smatraju da su parking mesta namenjena budućim mamama najpotrebnija ispred zdravstvenih ustanova, a zatim ispred opština, bolnica, pošta, banaka, apoteka, šetališta, šoping centara.
Rezultate istraživanja smo objavili i generalisali pažnju svih relevantnih medija, od elektronskih, preko online i print izdanja.
Zatim smo izradili table sa znakom parkinga i zamolili trudnice da se slikaju ispred objekata gde su im neophodna parking mesta. Stiglo je više od 50 fotografija, a veliki broj institucija se javio da se priključi kampanji. Prvi je bio Big Fashion centar koji je ustupio devet mesta za trudnice i specijalno ih obeležio tablama. Na izuzetno posećenom medijskom dogadjaju kojem je prisustvovao predsednik opštine Palilula Aleksandar Jovičić podelili smo auto sedišta, obezbedili projekciju filma uz pomoć Cineplexx BIG i distributerske kuće Megacom film i uživali zajedno sa našim trudnicama.
Obezbedili smo blizu 100 objava tokom kampanje, koristili smo društvene mreže, elektronske i nove medije. Našoj kampanji pridružila se i opština Voždovac, koja je obeležila parking mesta ispred opštine, Doma zdravlja, policijske stanice, Sportskog centra Banjica i Ustanove kulture Šumice. Inicirali smo razgovore sa Sekretarijatom za saobraćaj grada Beograda, sa željom da se inicijativa proširi na ceo Beograd, a kasnije i druge gradove u Srbiji. Kampanju su posebno podržali portali ana.rs i bliczena.rs koji su postavili banere i dodatno pratili sve aktivnosti. Blizu 100.000 korisnika Facebook društvene mreže je propratilo ovu inicijativu.
„I ovu kao i mnoge prethodne kampanje uradili smo timski, planirali je sa puno pažnje vodeći računa da ona ima komunikacijski tok, i faze u kojima će mediji biti zainteresovani da se njom bave. Istraživanje, akcija, događaj, nalepnice insertacija su dali pravi rezultat. Sada imamo dovoljno razvijenu temu i parking mesta za trudnice, što je najvažnije od svega“.
Autor teksta: New Media Team