Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Meeker: 7 trendova koji će oblikovati digital u budućnosti

spot_img

SVET – Godišnji izveštaj o internet trendovima Mary Meeker jedan je od najpraćenijih izveštaja u tehnološkoj industriji, a ovogodišnje izdanje podvlači rast mobile, posebno na društvenim platformama koje sada kontrolišu većinu trošenja na oglašavanje i vreme provedeno od strane korisnika.

1. Prihodi od desktop oglašavanja relativno stagniraju, dok mobile vrtoglavo raste
Oglašivačima je dojadilo da slušaju o „godini mobilnog“, ali prezentacija Mary Meeker pokazuje da mobile zaista daleko nadmašuje prihode oglašavanja na desktop uređajima. Prihodi od internet oglašavanja su u 2015. godini dostigli 60 milijardi USD, što je povećanje od više od 20 odsto u odnosu na 2014. godinu. Prihodi mobilnog oglašavanja su porasli za više od 66 odsto, dok je povećanje za desktop uređaje samo 5 odsto. Potrošači troše 25 odsto svog vremena na mobilnim uređajima, na koje otpada ukupno 12 odsto oglašivačkih budžeta. Po proceni Meekerove, to znači da je u igri 21 milijarda USD neiskorištenih prilika za brendove iz Sjedinjenih Američkih Država da sustignu načine na koje ljudi konzumiraju medije.

7-trendova-koji-oblikuju-buducnost-digitalnog-oglasavanja4

2. Ovo je igra u kojoj Google i Facebook pobeđuju
Sviđalo se to nekom ili ne, Mark Zuckerberg je stvorio juggernauta oglašavanja. Između 2014. i 2015. godine, oglašivački prihodi Facebooka porasli su za 59 odsto, a većina oglasa je plasirana na mobilnim uređajima. U međuvremenu, Googleovi prihodi od oglašavanja su porasli za 18 odsto u odnosu na isti period. Iako Googleovo povećanje može izgledati skromno u odnosu na Facebook, treba uzeti u obzir da su svi ostali digitalni igrači zajedno povećali prihode od oglasa za 13 odsto. Zajedno, Facebook i Google kontrolišu 76 odsto internet oglašavanja.

7-trendova-koji-oblikuju-buducnost-digitalnog-oglasavanja3

3. Potrošače nerviraju online oglasi
Prezentacija Mary Meeker uključuje i podatke iz video kompanije Unruly, koji pokazuju da procvat online oglašavanja nije baš omiljen kod potrošača. Čak 92 odsto od 3.200 ispitanih korisnika interneta izjavilo je da su razmišljali o korištenju programa za blokiranje oglasa, a 62 odsto je izjavilo da im smetaju preroll oglasi. Studija je takođe pokazala da je zvuk isključen na 81 odsto video oglasa i zahteva od potrošača da kliknu kako bi pustili zvuk.

4. Mobile prednjači u blokiranju oglasa
Govoreći o blokiranju oglasa, Meeker je predstavila i nova istraživanja iz PageFair-a, iz kojih se vidi da više od 400 miliona korisnika globalno blokira oglase koji se poslužuju na mobilnom webu, u odnosu na 200 miliona korisnika desktop uređaja. Ove rezultate međutim treba uzeti sa dozom sumnje, s obzirom da PageFair prodaje tehnologiju koja pomaže izdavačima da zaobiđu ad blokere, te zbog činjenice da je blokiranje oglasa na mobilnim uređajima prisutno tek godinu dana.

7-trendova-koji-oblikuju-buducnost-digitalnog-oglasavanja2

5. Kraće je bolje
Meekerova je skrenula pažnju na dve prošlogodišnje Snapchat kampanje, jednu za Spotify i drugu za Furious 7 Universal Pictures-a, kao primere kako kratki video sadržaj funkcioniše na mobilnim uređajima. Universal Pictures je sponzorisao Live Story za Ultra Music Festival Miami u martu 2015. koji je generisao više od 14 miliona pregleda. U decembru, Spotify je povećao namere za pretplatu za 30 odsto kada su proveli kampanju u sekciji Discover, gdje su promovisali svoje top umjetnike godine.

6. Milenijalsi su i dalje na Facebook-u
Uprkos stalnim izveštajima da Facebook više nije cool za tinejdžere i mlade, ova društvena platforma i dalje dostiže do najviše milenijalasa, prema podacima comScore-a. U podacima su merene prosečne mesečne minute po posetiocu, gde su Facebook, Instagram i Snapchat imali najveći doseg. Zanimljivo, Yahoo-ov Tumblr dostiže tek nešto više od 20 odsto korisnika između 18 i 34 godine, ali ima prosek od 200 minuta provedenih po korisniku mesečno. Twitter s druge strane ima doseg od 50 odsto milenijalasa, ali ima znatno manje prosečno provedeno vreme.

7-trendova-koji-oblikuju-buducnost-digitalnog-oglasavanja1

7. U chatu je budućnost
Brendovi sve više prihvataju botove i chat-marketing, i to s dobrim razlogom. Grafikon ispod prikazuje brzi uspon platformi WhatsApp, Facebook Messenger i WeChat u proteklih šest godina, u odnosu na Instagram, Twitter i LinkedIn koji su bazirani na sajtovima.

7-trendova-koji-oblikuju-buducnost-digitalnog-oglasavanja

Više informacija na portalu AdWeek.

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!