Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Među svojima

Nismo se ni okrenuli, a dogodilo se to da je ama baš svako postao medij. Mediji su mediji, naravno, ali je i svaki zaposleni u državnoj upravi medij, svaki biznis, svaki roditelj, nastavnik, svaki influenser, svaki naš potrošač, i svakako – svaki naš brend. Mi svi presudno utičemo na to kako se medijski i digitalni prostor oblikuje: plasiramo li u njemu poruke zasnovane na klikbejtu, zavodljivoj, netačnoj, obmanjujućoj komunikaciji, trudimo li se da se u moru sadržaja izdvojimo spinom, šokom ili nekom drugom štetnom medijskom pojavom?

Ovo se kratkoročno odražava na reputaciju brenda, a na dugi i srednji rok zadaje ključni ton javnom diskursu. To kako u našem društvu jedni s drugima razgovaramo, kakve vrednosti preovalađuju u toj komunikaciji, kao i u konačnici da li su naši potrošači ispunjeni i ostvareni kao kompetentni građani zavisi i od brendova. I mi kao kreativci, i naši klijenti i celo društvo smo na misiji da pomognemo da svi kritički razumemo i promišljamo sav sadržaj oko sebe, uključujući i onu komunikaciju koja nam stiže od brendova. Najhrabrije, liderski nastrojene kompanije i agencije idu i korak dalje, pa pokreću namenske kampanje i programe koji njihovoj publici direktno pomažu da se u zamršenoj stvarnosti snađu, jer razumeju samorazumljivu istinu: samo oni potrošači koji imaju izoštrene veštine kritičkog razmišljanja i rešavanja problema u digitalnom svetu jesu publika s kojom bilo koji brend može imati održivu budućnost.

Publika naših brendova snažno očekuje da zauzmemo stav i pokažemo pravac, pokazuju istraživanja; ovo će biti sve izraženije u narednim godinama. Naravno, teme medijske, informacione i digitalne pismenosti jesu u širem smislu društvenoodgovorne teme, ali takve kampanje i projekti imaju i komponentu koju dosadašnji CSR obično nije uključivao: preuzimaju na sebe lavovsku odgovornost da objasne publici neke složene koncepte poput snalaženja u finansijskom svetu, ili kako da razaznaju bullshit od vrednog sadražaja, ili kako da znaju da možda treba da potraže pomoć u vezi s nekim fizičkim ili mentalnim zdravstvenim problemom. Obično je ove zadatke obavljao za to određeni državni sistem, ali to više nije dovoljno. Generaciju Z više ne loži najbolji gazirani sok, najpopularnije patike i najpoznatiji čips, pa čak ni pare. Ona, vidimo, žudi za autentičnim iskustvom, primenjivim znanjem i opipljivom vrednošću. Naš je posao da to rauzmemo i, ako možemo, to im i pružimo.

I mada svi jesmo mediji, nema svaki medij jednak domet. Čak i laici razumeju da resursi koji su na raspolaganju velikim komapnijama malim igračima ili potrošačima nisu ni zamislivi. S moći i uticajem dolazi i odgovornost. Zato je važno da među sobom razgovaramo o tome kako da potrošačima pomognemo da prodornije kritički misle i uspešnije rešavaju probleme u digitalnom okruženju. Pionirski napori u ovom pravcu već postoje: 2019. osnovana je Nacionalna asocijacija za etičke standarde u oglašavanju (NAESO) čiji su osnovni postulati da “oglašavanje treba da bude zakonito, istinito, pristojno i časno.” Ključni činioci našeg sektora – oglašivači, agencije i mediji – tu se usaglašavaju oko standarda prakse na koje se dobrovoljno obavezuju. Mi iz Propulsiona i programa “Nova pismenost” koji radimo zajednički s Američkom agencijom za međunarodni razvoj (USAID) voleli bismo da doprinesemo da se teme medijske, informacione i digitalne pismenosti i odgovornosti nađu među temeljnim vrednostima savremenog, konkuretnog srpskog društva. Mislimo i da je sektor oglašavanja ključan za to. Zato smo, zajedno s Markting mrežom i Festivalom “Kaktus” i raspisali regionalni poziv za najbolje kampanje i projekte iz ove oblasti. Ako ste se već silno potrudili da izađete iz zone komfora i svojim potrošačima ponudite novo, preko potrebno znanje i iskustvo, dajte da to podelimo i sa kolegama, međusobno, i vidimo kako možemo zajedno da doprinesemo izgradnji tržišta gde digitalno i medijski pismeni brendovi nude najkvalitetniji medijski sadržaj svojoj publici, a ona, zauzvrat, taj sadržaj razume i traži. Tako zajedno oblikujemo društvo u kome želimo da živimo i poslujemo, a to je, na kraju krajeva, svrha svakoga od nas.

Borba protiv obmanjujućih informacija, neistina, zloupotrebe seksualnog sadržaja, prikrivenog govora mržnje i svega drugog čime naša scena danas obiluje aktivni je proces koji zahteva vreme, znanje i druge resurse; mi ih sve manje imamo, bilo da zastupamo brend ili radimo u agenciji. Još ako se od nas očekuje da sve to znamo i primenjujemo, a da povrh svega vodimo i kampanje i projekte posebno posvećene kritičkom razmišljanju i poboljšanju ove veštine kod potrošača – pa ko to može! Retki. Zato o ovim temama moramo govoriti unutar struke i pronaći načine da jedni druge pomognemo i inspirišemo, jer uvek smo bolji među svojima.

Autor teksta: Darko Soković, rukovodeći partner za strategiju i razvoj u agenciji Propulsion
Prilagođenu verziju ovog teksta objavlila je Marketing mreža.

OGLAŠAVANJE

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

5,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!