OTT TV nije kanibalizacija linearnog TV-a – on je njegova dopuna, navodi se u izveštaju Direct Media United Solutions o medijskim trendovima u 2019.
Iako gledanje televizije uživo opada u poslednjoj deceniji (sa 10,5 časova u 2010. na 4,1 čas u 2018. godini u SAD), prema Nilsenu, TV je i dalje medij koji oduzima najveći deo našeg vremena (43% ukupne medijske potrošnje). To znači da TV još uvek ima najveći domet (eng. reach) i upravlja sa najviše vremena.
„Over-the-top” televizija jeste vid emitovanja novog doba. Gledanje TV-a preko striminga uživo, servisa „BBC iPlaier”, „Netfliks”, multiplatformskog videa, pametnih telefona i konzola pokrenuto je u eri sveprisutne televizije i rastućeg sadržaja. Šta je to što iz ponude servisa kao što su „Amazon Prime”, „Hulu TV”, „Sling TV”, „HBO Nov” i „Netflik” promenilo emitovanje? Pristup na zahtev, video na zahtev, samostalno emitovanje, multi-monitorsko gledanje, fleksibilna pretplata, suženi televizijski snopovi/mršavi snopovi, originalni sadržaj, interakcija sa publikom, isplativi paketi samo su delovi ponude. Emitovanje je, dakle, otišlo dalje od linearne televizije, skupih kablovskih paketa i nefleksibilnog programskog podešavanja.
Striming i OTT televizija su „pogodni za televizijsko oglašavanje” u strimovanim i ciljanim reklamama. Analiza velike količine podataka i medijske publike jeste nova tendencija u delatnosti emitovanja i televizije, koja prevodi TV reklame na sledeći nivo. Informacije o pretplatnicima i podaci povučeni iz više izvora uključujući „Social TV”, angažovanost na mreži, alati za merenje medijske publike itd. oblikuju televizijsko oglašavanje.
Ovo dokazuje da, iako striming giganti poput „Netflix”-a nastavljaju da se šire na globalnom nivou, internet televizija ne kanibalizuje emitovanje – ona ga dopunjuje.
Budućnost televizije leži u personalizovanoj tehnologiji, iskustvu gledanja na zahtev, distribuciji individualizovanog sadržaja, maratonskom gledanju, kratkim televizijskim emisijama i nezavisnom bioskopu, inovativnim televizijskim formatima, više lokalizovanom i lokalnom sadržaju, modelima bez reklama do modela sa ciljanim reklamama i činjenici da su svi ljudi povezani na mobilni telefon.
Dakle šta se događa u Srbiji?
U Srbiji, linearno televizijsko emitovanje je još uvek apsolutni kralj. Prosečna dnevna TV gledanost u 2018. godini iznosila je 5,3 sata. Od početka 2017. godine, Nilsen prati odloženo gledanje emisija u Srbiji i trenutni udeo odloženog gledanja jeste oko 2,5% iako 25% svih TV paketa poseduje ovu opciju.
Tendencija je da se prihvata digitalni tip prijema – ukupni digitalni prijem iznosi skoro 85% (30% više u odnosu na 2015!)
U Srbiji se TV sadržaj uglavnom i dalje prati preko TV ekrana – samo 10% televizijskih gledalaca prati TV program na kompjuteru, 3% na tabletu i 9% na pametnom telefonu.
Od januara 2016. godine, „Netlix” je dostupan u Srbiji, ali je njihov tržišni udeo još uvek veoma mali – prema Nilsenu i TGI Srbija, tržišni proboj „Netflix”-a je oko 1%.
Imajući u vidu OTT TV, IPTV proboj u Srbiji je i dalje oko 18%. U oktobru ove godine SBB je uspostavila EON platformu – ova platforma omogućava televizijsko emitovanje visokog kvaliteta, video na zahtev, multi-monitorsko gledanje, glasovnu pretragu itd. Zbog još uvek malog proboja pametnog TV-a (16%) u poređenju sa 29% na svetskom nivou, EON sa svojom platformom čini da svaki TV bude pametan. Ova platforma omogućava vam da gledate sadržaj na TV-u pomoću „EON Smart Box“-a, na tabletu i pametnom telefonu, računaru ili uređajima za strimovanje (kao što su „NVIDIA SHIELD“, „Chromecast“ i „AirPlai“), stoji u izveštaju Direct Media United Solutions.
Ceo izveštaj Direct Media United Solutions o medijskim trendovima pogledajte ovde.