Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Medijska i digitalna pismenost mogla bi da bude odgovornost brendova!

Marketing mreža, u saradnji sa programom Nova pismenost, koji zajednički sprovode Propulsion i Američka agencija za međunarodni razvoj USAID, objavila je nedavno rezultate regionalnog konkursa za najbolje primere integrisanih kampanja koje za temu imaju medijsku, informacionu i digitalnu pismenost. Šest najboljih primera dobre prakse biće predstavljeni na 7. festivalu integrisanih komunikacija KAKTUS 2021, koji će biti održan 2. i 3. novembra u Beogradu. Jedna od kampanja koje će biti predstavljane je i „Escape room“ koju su zajedno sproveli UNICEF Slovenija i Agencija 101. Tim povodom, razgovarali smo sa Sašom Petekom, kreativnim direktorom agencije.

Zašto je važno da brendovi u svoje kampanje uključuju temu medijske i digitalne pismenosti?
Medijska i digitalna pismenost danas je vrlo bitna jer nove generacije i već vrlo mala deca sve više vremena provode na mobilnim telefonima i konzumiraju kako digitalne, tako i klasične medije. Digitalni mediji su o isto vreme postali i vrlo bitan kanal komunikacije sa prijateljima i svetom. Zbog toga, ali i zbog različitih opasnosti i lažnih informacija vrlo je bitno, da potrošaci znaju koristiti medije efikasno, ali i digitalne aplikacije, alate i content sa kritičkom distancom, kompetentno i sa razumevanjem. Naravno porodica i škole bi trebale napraviti najviše u ovom pravcu, međutim roditelji nisu odrasli u digitalnoj dobi tako da ih ne možemo posmatrati za dovoljno pismene. Na promenu sistema školstva čekaćemo još dosta vremena. S druge strane, brendovi sa advertajzingom u najvišoj meri baziraju se na medije i na digital, pa bi edukacija u ovoj sferi mogla biti i njihova odgovornost. Jaki brendovi imajo jaki impact koji bi trebali iskoristiti u socijalno-odgovornom pravcu.

Escape Room je kampanja koja podiže svest o seksualnom zlostavljanju dece. Zašto je neophodno da razgovaramo o ovoj temi?
Seksualno zlostavljanje je za decu najtraumatičniji događaj u životu i trebamo napraviti sve, da bih ga otkrili i prekinuli što je pre moguće. I žao mi je što ne govorimo o pojedinačnim slučajevima, već o hiljadama. Istraživanja kažu da je seksualno zlostavljano oko 20% devojčica i svaki sedmi dečak. Da bih slučajeve otkrili najbitnije su prijave, a manje od 30% slučajeva je prijavljeno. Dok je tema tabu i awareness nizak, ne možemo očekivati bitne promene, jer kao društvo nismo ni svesni da problem postoji, ili zatvaramo oči. Awareness je prvi uslov za početak svesnosti da problem postoji i da obratimo pažnju na bespomoćnu decu. Da prekineo tabu i niski awareness najbitniji je javni dijalog.

S druge strane zlostavljanje dece uglavnom je prikriveno. U slučajevima seksualnog zlostavljanja dece skoro nikada se ne ide do pedofilije, daleko više primera bazira se na bolestnoj potrebi za dominacijom i temelji se na psihološkim manipulacijama. Sve što više budemo razgovarali, više prijavljivali, tražili krivce, vršili pritisak, veća je verovatnoća, da bude budemo razlog prekida lanca zlostavljanja.

Na kraju, ali ne manje važno, u 85% primera ide zlostavljanje dece u okviru šire porodice. I zbog toga ne možemo i ne smemo očekivati od dece da pričaju o zlostavljanju, ni i svojoj porodici. I tako smo društvo i odrasli njihovo jedino rešenje.

Koji su rezultati ove kampanje i da li se vide neki konkretni pomaci nakon nje?
U vreme kampanje su prijave porasle za 20% i nadam se spasile bar jedno dete. Google trends je u Sloveniji pokazao 90% porast pretraga na temu seksualnog zlostavljanja dece, i trebao bi porasti i awareness – kampanja je imala reach oko 65% svih odraslih u Sloveniji i više od pola FB korisnika. UNICEF Slovenija je problem seksualnog zlostavljanja dece stavio na svoj dugoročni plan i počeo sa pripremanjem radionica i drugih preventivnih taktika u školama, što bi trebalo pomoći na duži rok. Pored toga, kampanja je bila jaka inspiracija za mnoge žrtve, koje su prvi put progovorile o seksualnom zlostavljanju, koje su preživele u detinjstvu ili kasnije.

OGLAŠAVANJE

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!