Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Mediji i Google: zašto cene rastu?

Tokom ove godine počeli smo da koristimo, skoro svakodnevno, reči kao što su inflacija, kriza, poskupljenje. To je primetio i Gugl kao pretraživač broj jedan. Često ljudi pitaju kako da se izbore sa kućnim budžetom koji je sve tanji kako se približava kraj godine.

Prema analizama iz avgusta Guglovog tima Nemci najčešće pretražuju: „zašto cene rastu“, dok na ostrvu postavljaju pitanje: „zašto je puter toliko skup u UK“, a Poljake zanimaju kamatne stope i kako da unaprede lične finansije tokom krize. Zanimljivo u ovom istraživanju je da se Poljaci interesuju osim poboljšanja ličnih finansija i to kako da kupe nešto u što boljem odnosu cene i kvaliteta, ali i da pri tom ta roba bude proizvedena na održiv način.

Gugl nije izbacio rezultate za Srbiju ili za region, i zato smo analizirali bazu medija koliko oni pridaju pažnju temama kao što su: poskupljenje, inflacija i ekonomska kriza. Agencija Kliping je analizirala objave u štampanim medijima i to dnevnim i nedeljnim, u odnosu na ove teme, a vremenski period koji je obuhvaćen je prva polovina ove godine.

Štampani mediji su prosečno imali 24 objave dnevno kada su ove ključne reči u pitanju. Pojam „poskupljenje“ dominira sa skoro 45 odsto medijskih natpisa koji tretiraju ovu temu. Inflacija ima neznatno manje pažnje, dok su mediji najmanje bili zainteresovani da pričaju o ekonomskoj krizi. Politika je najviše izveštavala o ključnim rečima koje smo analizirali. Drugi je Danas, a slede Večernje novosti i novosadski Dnevnik. Od nedeljnika na prvom mestu je NIN. Kada poredimo teme i vreme kada su one objavljivane uočavamo da je krajem maja i početkom juna najviše bilo pisano o nabavci ogreva i njegovom poskupljenju. Drugi vremenski pik je bio u prvoj polovini maja kada se najviše izveštavalo o poskupljenju kredita odnosno o tome da su najznačajnije svetske finansijske institucije povećale referentne kamatne stope i samim tim pozajmljivanje novca je postalo skuplje. I naša Narodna banka je reagovala istom merom. Domaća štampa je sve to ispratila, a posebno u kontekstu stambenih kredita. Detaljno se objašnjavalo šta to znači za one građane koji ih imaju. Sredina marta ove godine bila je obeležena medijskim natpisima na temu inflacije i poskupljenju energenata, posebno goriva na pumpama. Tada je Vlada Srbije počela sa objavljivanjem cene goriva petkom.

S obzirom da se situacija u Ukrajini ne smiruje i ne nazire se brzo rešenje, a da cene energenata nastavljaju da variraju, očekivanja su da će se interesovanje za ove teme nastaviti i u drugoj polovini godine. Dodatno energetska stabilnost mogla bi da bude fraza koja će zaokupiti pažnju domaćih medija, a verujemo i ljudi na pretraživačima.

Autor teksta: Vedran Ivanković, Business Development Director, Kliping Beograd

OGLAŠAVANJE

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!