Medij koji ne možete ignorisati, ugasiti ili „prebaciti“

Uz mnogobrojne oglase na društvenim mrežama, online portalima, u štampi, na radiju ili televiziji, do krajnjeg se potrošača dolazi svakodnevno i u svakom trenutku. No svaki od tih oglasa (ukoliko nemaju dobru strategiju) potencijalno se mogu ignorisati, preskočiti, ugasiti ili smanjiti.
Međutim postoji medij koji se ne može niti ignorisati, niti ugasiti, „prebaciti“, a ni utišati. Vidljiv garantovano svima, taj se medij kreće tamo gde su ljudi. Kada šetaju, kada se voze automobilom, kada gledaju kroz prozor svoga stana ili kuće, kada stoje na ulici na kiši ili suncu. Promotivnu poruku putem ovog medija se ne mora tražiti, jer ovaj medij sam dolazi do potrošača, a ne zadire u privatnost njegova četiri zida.
Autobus – pokretni medij koji je nekada bio dostupan samo budžetima velikih korporacija, sada polako postaje medij redovnih marketinških kampanja kako većih tako i manjih kompanija koje žele probuditi svest potrošača o svom proizvodu, usluzi, postignuću ili upoznati građane određenog grada ili celog regiona s kulturnom ponudom (muzeji, pozorišta, galerije, znamenitosti…).
Autobus kao najuočljivi medij spoljnog oglašavanja prepoznat je još u 19. veku. Oglas opere Trovatore u New Orleansu seže u daleke 1890. kada su pokretači sredstva javnog prevoza bili konji, 1910. godina London je bio preplavljen autobusima s reklamama, dok se prvi autobus potpuno brendirao 1969. godine takođe u Londonu.
Kroz istoriju se percepcija ovog medija menjala. Uvreženo mišljenje da se porukom dopire samo do onih koji se voze autobusom i ne mogu priuštiti sopstveno vozilo, uz izuzetne napore i ulaganje u kvalitet usluge u autobusnom prevozu danas je percepcija daleko drugačija. Primer takvog visokog nivoa usluge u autobusnom prevozu je i nedavno lansirana autobuska linija IC Bus Deutsche Bahn, ali i dodatno ulaganje u uslugu prevoza dece od njihovih domova do njihovih škola kroz mnogobrojne popuste na usluge i proizvode drugih delatnosti (tkz. Loyalty club za školarce) kao i brigom o njihovoj sigurnoj i zadovoljnoj vožnji. Osim učenika koji se voze do škole, velik je broj poslovnih ljudi koji sve više koriste autobus kao prevozno sredstvo do svog odredišta. Vreme provedeno na putu tako mogu iskoristiti za odgovaranje na mailove, pisanje raznih poslovnih dopisa, priprema prezentacija ili jednostavno odmoriti um na putu do iscrpnog sastanka. Sve veći broj raznih festivala utiče i na mlade studente ili ljubitelje filmova, umetnosti itd. kojima je jednostavnije, opuštenije i lakše do festivalskog odredišta stići upravo autobusom.
Danas se ovim medijem obraćamo potrošačima različite dobi, različitog obrazovanja, različite profesionalnosti, različitih interesa. Dopire se do porodica, ali i do školaraca i penzionera. Ono što čini razliku jeste kreativnost vizuala na autobusu, bilo da se radi o pokrivanju samo dela autobusa ili se radi o kreativnosti na celom autobusu te izbor relacije koju se želi pokriti promotivnom porukom.
Autobusi za kreativce predstavljaju pravi izazov. Minimalno teksta, svetle boje i jednostavna poruka te vizual koji nikog neće ostaviti ravnodušnim, u moru reklama biće vidljiv uvek i svugde.
Uz mnogo uloženog truda i energije za promenom percepcije ovog načina oglašavanja, u ovoj se priči tako pronašla i međunarodna grupacija prevoznika Arriva Deutshe Bahn koja sa svojom flotom (samo u Adriatic regionu) od 120 autobusa u Hrvatskoj, 300 autobusa u Sloveniji i 245 autobusa u Srbiji predstavlja niz zanimljivih priča i prenosi poruke diljem regiona. Hrana, piće, gradovi, telekomunikacije, obuća, osiguravajuće kuće, humanitarna udruženja, shopping centri, banke, drugi mediji… samo su neke od delatnosti koje su prepoznale širinu i jačinu ovog medija. No potencijali ovakvog predstavljanja poruka krajnjem potrošaču još uvek su nedovoljno iskorišćeni i još uvek mogu ispričati mnogo priča!

Primere kreativno „obučenog“ javnog gradskog prevoza pogledajte OVDE.

Izvor: sib.hr

Autor: Petra Milanović


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari