today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

MasterIndex: U Srbiji kontinuirano raste broj korisnika onlajn plaćanja

MasterIndex, tradicionalno istraživanje kompanije Mastercard o finansijskim navikama i potrebama aktivnih korisnika kartica u Srbiji, potvrdilo je da su onlajn plaćanja postala sastavni deo finansijske kulture građana naše zemlje i da takva vrsta plaćanja ima kontinuiran trend rasta.

MasterIndex podaci pokazali su da čak 83% ispitanika koristi online plaćanja, što je porast od 22% u poređenju sa godinom pre početka pandemije. Studija je još pokazala da su prvi izbor korisnika i dalje domaće online prodavnice (54%), te da je poverenje u bezbednost online kupovine poraslo u odnosu na prethodnu godinu i iznosi 55%.

Od 83% ispitanika koji onlajn plaćanja koriste redovno, 13% njih plaća onlajn barem jednom nedeljno, dok 41% koristi onlajn plaćanja na mesečnom nivou, a 46% njih jednom ili nekoliko puta godišnje.

Da preferirani načini kupovine i plaćanja sve više prelaze u onlajn okruženje, govori i podatak da skoro polovina ispitanika (46%) mesečne račune plaća putem interneta. Garderobu i obuću kupuje njih 45%, sportsku opremu 28%, a namirnice i potrepštine za kuću 25% ispitanika. Onlajn prodavnice građani sve više posećuju i za kupovinu elektronskih uređaja (21%) i nameštaja (17%).

MasterIndex istraživanje u Srbiji pokazalo je da 55% korisnika onlajn kupovine koristi kartice generalno, bilo da su u pitanju debitne, kreditne ili internet/prepaid kartice. Keš koristi 48% korisnika, dok 42% ispitanika koristi e-banking, odnosno m-banking aplikacije kao opciju za plaćanje robe i usluga poručenih na internetu.

Kada je u pitanju online plaćanje sa sačuvanom karticom kod trgovca tzv. credentials on file rešenje, plaćanje računa za komunalije prednjači kada je u pitanju korišćenje ove opcije (30%), sledi usluga naručivanja i dostave hrane (15%). Te naručivanje i plaćanje preko sajtova supermarketa (14%)

„Navike korisnika su se evidentno promenile, dobrim delom zbog pandemije, ali pre svega zbog naprednih tehnoloških rešenja u oblasti bezgotovinskog plaćanja i internet trgovine koja su građanima dala veću slobodu izbora i bolje korisničko iskustvo pri kupovini i plaćaju. Imajući u vidu podatak da su građani Srbije dominantno opredeljeni za onlajn kupovinu kod domaćih trgovaca i da poverenje u onlajn plaćanja raste iz godine u godinu, onlajn poslovanje jeste razvojna prilika za trgovce svih veličina, a posebno male i srednje preduzetnike da povećaju obim svog poslovanja. U ovom prepoznajemo i potencijal za ukupan ekonomski rast domaćeg onlajn tržišta, zbog čega ulaganje u edukaciju i stimulaciju trgovaca i korisnika treba biti zadatak svih nas tržišnih činilaca“, izjavila je Jelena Ristić, direktorka za tržišta Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine u kompaniji Mastercard.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!