Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

MASMI Web Forum

Oslanjajući se na osnovne principe fokus grupe kao istraživačke tehnike, uz korišćenje modela internet komunikacije i društvenih mreža, kompanija za istraživanje tržišta MASMI je razvila platformu za kvalitativno on-line istraživanje pod nazivom MASMI WEB FORUM.
Internet komunikacija i društvene mreže imaju sve veći uticaj, ne samo na živote pojedinaca već i na privredne tokove. Prelazak na on-line komunikaciju odavno je postao trend, kako u marketinškim, tako i u istraživačkim aktivnostima. Tržište istraživačkih usluga prolazi kroz turbulentne promene uzrokovane pojavom novih tehnika za prikupljanje podataka, s jedne strane i sve ograničenijim budžetima za istraživanje, sa druge. Ovi trendovi doveli su do unapređivanja kvantitativnih i kvalitativnih metoda alatkama za efikasnije i povoljnije prikupljanje podataka, prevazilaženje geografskih barijera i olakšavanje regrutovanja ciljnih grupa do kojih je inače teško dopreti.
Oslanjajući se na osnovne principe fokus grupe kao istraživačke tehnike, uz korišćenje modela internet komunikacije i društvenih mreža, kompanija za istraživanje tržišta MASMI je razvila platformu za kvalitativno on-line istraživanje pod nazivom MASMI Web Forum.
Ova kvalitativna metodologija zasnovana na je na platformi koja ima puno sličnosti sa sveprisutnom formom društvenih mreža – ispitanici u istraživanju su članovi zatvorene internet zajednice, angažovani da diskutuju na zadatu temu. Slično kao u standardnim fokus grupama, moderator upoznaje ispitanike sa temom diskusije, postavlja pitanja i podstiče razmenu mišljenja među učesnicima.
Za razliku od tradicionalnih fokus grupa u kojima su ispitanici okupljeni u jednoj prostoriji, učesnici MASMI Web Foruma se u različito vreme uključuju u diskusiju, onda kada to njima odgovara, iz svog stana, kancelarije ili sa svog telefona, bilo gde da se nalaze. U diskusiji na MASMI Web Forumu, koja obično traje od 3 do 10 dana, najčešće učestvuje 10 – 25 članova. U slučaju potrebe za kontinuiranim istraživanjem iz više etapa, ove internet zajednice mogu trajati i nekoliko meseci.
Prednosti MASMI Web Foruma, u poređenju sa standardnim fokus grupama, su brojne:
Iskrenost. Ovakav vid istraživanja je potpuno anoniman, što obezbeđuje veću iskrenost ispitanika. Dok je u tradicionalnim fokus grupama ispitanicima ponekad teško da iskažu neslaganje pred grupom nepoznatih ljudi, anonimna forma internet istraživanja pomaže da se bilo kakav stav otvorenije iskaže, bez obzira na mišljenje većine.
Smanjen uticaj grupe. Izvesna tehnička rešenja omogućavaju da ispitanici ne vide tuđe odgovore pre nego što daju svoj, što onemogućava uticaj grupe na pravac razmišljanja i smanjuje konformizam unutar grupe. Grupni procesi se dalje odvijaju i stimulišu diskusiju kao i u tradicionalnim fokus grupama, ali tek nakon davanja prvih, u potpunosti autentičnih, odgovora.
Dubina promišljanja. Nema vremenskog pritiska te ispitanici mogu da dobro razmisle o svom odgovoru, bez žurbe. Na taj način se dobijaju kvalitetniji odgovori – detaljni i dobro artikulisani, za kakve često nema dovoljno vremena na fokus grupi.
Rekonceptualizacija. Kako diskusija traje više dana, klijent ima vremena da, na osnovu prvih utisaka ispitanika, ponovo razmotri svoju ideju, unapredi je i odmah u okviru iste grupe testira novo rešenje.
Domet. Olakšava istraživanje ciljnih grupa koje je inače veoma teško regrutovati za tradicionalne grupne diskusije – veoma zauzete pojedince ili one kojima je iz nekog drugog razloga otežano da prisustvuju grupi. Takođe, dopire i do onih koji su geografski udaljeni, a granicu predstavlja samo govorno područje!
“User friendly”. MASMI  Web Forum je najudobniji način istraživanja. Udoban je kako za ispitanike, tako i za klijente – mogu da učestvuju ili prate diskusiju od odakle i kada to njima odgovara. Osim toga, sama platforma je laka za upotrebu i prilagođena bazičnom poznavanju interneta.
Zanimljivo i interaktivno. Ovo je interesantna forma istraživanja – izgled i funkcije platforme podsećaju na formu socijalnih mreža, što ih često čini privlačnijim od tradicionalnih face-to-face formi. Na taj način su ispitanici više motivisani da međusobno komuniciraju, što obogaćuje diskusiju i povećava kvalitet odgovora.
Multimedijalnost. Omogućava ispitanicima da se izraze kroz različite medije, fotografije,  video snimke ili audio zapise, a klijentima olakšava testiranje multimedijalnog sadržaja.
Ušteda. Putni troškovi često opterećuju budžet za tradicionalne fokus grupe, dok on-line priroda istraživanja pruža mogućnost regrutovanja ispitanika sa različitih geografskih lokacija – po istoj ceni. Pored putnih troškova, štedi se i na vremenu i naporu koji klijent treba da uloži da lično isprati grupe na udaljenim lokacijama.
MASMI Web Forum je idealna alatka ukoliko je potrebno ispitati populaciju kao što su direktori i menadžment kompanija ili teško dostupni eksperti iz različitih oblasti. Ovakvi ispitanici zahtevaju poseban tretman jer nemaju vremena da učestvuju u standardnim fokus grupama ili popunjavaju dugačke upitnike. MASMI Web Forum im pruža mogućnost da daju svoj ugao gledanja na način koji ne remeti njihovu dnevnu rutinu i ne zahteva od njih veliki angažman.
MASMI Web Forum je posebno pogodan za i za ispitivanje one populacije koja nije u mogućnosti da dolazi na tradicionalne fokus grupe, na primer trudnice ili majke sa malom decom. Ova tehnika im omogućava da učestvuju u istraživanju, izdvojivši malo vremena svaki dan, onda kad im se ukaže prilika.
Zbog svoje multimedijalnosti ova tehnika otvara nove mogućnosti za ispitivanje idejnog rešenja reklamnih kampanja – ispitanicima se na vrlo jednostavan način mogu prikazivati storibordovi, video-snimci ili reklamni džinglovi.
MASMI Web Forum se pokazao kao posebno privlačan mladim ispitanicima, koje je ponekad teško zainteresovati za klasične forme istraživanja istraživanja, jer se oslanja na njima blizak i atraktivan model komunikacije.
Osim kao alternativa tradicionalnim fokus grupama, MASMI Web Forum pruža nove mogućnosti za „in-home“ testiranje proizvoda. Najveća prednost testiranja proizvoda ovom tehnikom je korišćenje proizvoda u svakodnevnom okruženju, bez iskrivljenja odgovora usled veštačkih uslova, uz mogućnost da se ispitanici fotografišu ili snime prilikom samog korišćenja.
Dok su potrošači svesrdno prihvatili širinu interakcija koju obezbeđuju nove tehnologije, ovaj potencijal je još uvek dobrim delom neiskorišćen u istraživačke svrhe. Nama u MASMI-ju je jasno da za to nema opravdanja i da moramo biti tamo gde su potrošači. Potencijalna publika je dovoljno velika (svako drugo domaćinstvo u urbanim delovima Srbije poseduje internet priključak), a benefiti ostvarivi ovakvom formom istraživanja višestruki.

Izvor: MASMI

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!