Nataša Grbić, Portfolio Integration Manager u kompaniji Coca-Cola HBC, govorila je za drugo izdanje Marketing mreža magazina o benefitima kolaboracije brendova.
Imajući u vidu globalnu ekonomsku situaciju i inflaciju, da li je budućnost marketinga u kolaboracijama?
U današnjem globalnom ekonomskom kontekstu, kolaboracije su relevantnije nego ikada. Brendovi se suočavaju sa sve većim izazovima u privlačenju pažnje potrošača i ostvarivanju rasta u sve konkurentnijem okruženju. U tom kontekstu, kolaboracije pružaju mogućnost za deljenje resursa, znanja i ekspertize između brendova kako bi se postigla veća efikasnost, a istovremeno kreiralo bolje iskustvo za potrošače.
Koje benefite ovakva vrsta saradnje donosi brendovima? Kako da kolaboracije budu win-win za obe strane?
Jedan od glavnih benefita je pristup novim ciljnim grupama čime učesnici u saradnji jačaju svoju poziciju na tržištu. Kroz kolaboracije učimo zajedno, osluškujemo tržište i to nam daje priliku da formiramo bolje iskustvo za potrošače. Dodatan benefit je i to što delimo resurse, pa kroz zajedničke aktivacije i kampanje unapređujemo efikasnost marketinških aktivnosti. Za uspeh su neophodni jasno definisani ciljevi i vrednosti, transparentna komunikacija i međusobno poverenje, kao i balans između zajedničkih i individualnih interesa.
Odličan primer su Uber i Spotify, koji su udružili snage kako bi pružili bolje iskustvo putnicima tokom vožnje. Saradnja je omogućila putnicima da povežu svoje Spotify naloge sa Uber aplikacijom i nesmetano slušaju svoju omiljenu muziku tokom putovanja. Ova saradnja stvorila je personalizovano iskustvo za korisnike Ubera, istovremeno promovišući Spotify široj publici.
Kako kroz kolaboraciju povećati prodaju, a smanjiti troškove?
Ovo se postiže deljenjem resursa, zajedničkom nabavkom i proizvodnjom, deljenjem troškova marketinga i promocije, te zajedničkim inovacijama. Na primer, saradnja između Coca-Cole i Costa Coffee, zajedničke promocije Coca-Cola HBC i Bambi portfolija, ali i saradnje sa brendovima iz drugih industrija, kao što su Tommy Hifiger, Lego, Apple, Levi’s. Sve su zanimljivije saradnje luksuznih sa mainstream brendovima iz sveta modne industrije, tehnologije, sportske opreme, ali i hrane i pića.
Ceo intervju pročitajte u Marketing mreža magazinu.
*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.