MarTech – upotreba tehnologije u marketingu, šta se krije u pozadini?

U poslednje vreme svedoci smo sve veće upotrebe složenice MarTech. Kao da stoji iza svakog projekta, no o čemu se ovde radi? Marketing i tehnologija već su dugo savršen spoj, bilo da se radi o osnovnim alatima za ispunjenje ciljeva kao što su Ad server ili naprednijima poput Data management platforme, tehnologija je svuda oko nas. Susret tehnologije i marketinga predstavlja tačku koja najbolje opisuje MarTech.

MarTech predstavlja budućnost koja je stigla već danas, a bila je ovde i puno pre, samo u drugom obliku. Današnji marketing nezamisliv je bez segmentacije, analize kretanja korisnika i dinamičke optimizacije ROI-a. Zahvaljujući MarTech alatima korak smo bliže apsolutnom ostvarenju ciljeva svake kampanje. Digitalna agencija Isobar savetuje stotine oglašivača širom sveta (te odnedavno i u Hrvatskoj) oko odabira, implementacije i upotrebe tih alata.

Osnovne MarTech tehnike:
– Programmatic – zahvaljujući podacima možemo dosegnuti ciljnu grupu;
– Automatizacija marketinga – automatizovano slanje e-maila ili automatizovani remarketing idealni su za pridobijanje pažnje korisnika;
– Analitika – svi rezultati na jednom mestu u stvarnom vremenu neprocenjiv su alat za uspešnu realizaciju projekta.

Upravljanje sadržajem na portalima i društvenim mrežama nezaobilazan je deo alata koje svakodnevno koristimo kako bismo dosegli korisnike i približili im svoj brend. Zahvaljujući CRM (Customer Relationship Management) sistemu omogućeno je sačuvati kapital i poslovanje, odnosno sprečiti trošenje resursa na nerelevantna područja.

Kroz MarTech je vidljiva promena tradicionalnog pristupa marketingu. Oslanjanje na tehnologiju, a ne samo na rad osobe, omogućava rezultate koji dosada nisu bili mogući:

1. povećana brzina rada – više radnji u istom trenutku
2. jedinstveno iskustvo za korisnika
3. bolja personalizacija sadržaja za korisnike – personalizovani oglasi u stvarnom vremenu, izbor između nekoliko mogućnosti i sl.

MarTech napreduje iz dana u dan, a pitanje s kojim se poslovanje svakodnevno susreće je – kako znati šta mi tačno treba? Najbitnije je znati kako će tehnologija raditi u okruženju kojem smo je namenili i kako će to uticati na krajne korisnike odnosno njihov “customer journey”? Koga sve želimo doseći, putem kojih kanala, koje proizvode ponuditi i kako se snaći u obilju informacija, sve su to pitanja koja čekaju na odgovor vođe poslovanja.

“Zadatak Isobara jeste razumeti potrebe kompanija te na temelju toga ispravno primeniti MarTech alate da bi korisnicima olakšali život i automatomatizovali procese te na taj način smanjili potrebu za utroškom radnih sati. Kada govorimo o smanenoj potrebi za radnim satima, uvek se uz to pitanje veže i strah od smanjenja broja zaposlenih. Da li je moguće da će do toga doći? Odgovor je kratak i jasan, da. No s druge strane MarTech je i prilika zaposlenima da razviju svoje veštine, nauče kako koristiti uvid u poslovanje koje tehnologija omogućava, kako zadržati korisnike i na kraju unaprediti sebe kao nezamenjivi deo poslovanja – te time kreirati nova, donedavno nepostojeća radna mesta”, rekao nam je Duško Tubić iz agencije Isobar Hrvatska.

Neke od prednosti su upravo brzo povlačenje podataka, poboljšanje komunikacije, kako same brzine, tako i transparentnosti i kreiranje relevatnog sadržaja.
Prihvatanje tehnologije ne događa se preko noći. To je dugotrajan proces koji treba prepoznati i u skladu s njim odgovarajuće delovati. Zahvaljujući tome moguće je unaprediti vlastito poslovanje i preuzeti kontrolu nad procesima.

Izvor: HURA


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari