REGION – Marketing je srce svake kompanije ili, kako je to rekao Drucker, samo marketing i inovacije u preduzeću stvaraju dodatnu vrednost, sve ostale funkcije stvaraju troškove, zaključak je panela „Marketing – previše važan da bi se njime bavili samo marketingaši“, održanog u okviru Weekend Media Festivala. Marketing je taj koji gradi brandove i odnose s potrošačima te stvara dobre poslovne rezultate.
Uprkos očitoj važnosti marketinga, on je, barem u Sloveniji, zaostao u razvoju. Istraživanje Mind Wide Open, sprovedeno na 120 slovenačkih marketinških direktora, pokazalo je da marketing u ovoj zemlji ne sluša dovoljno potrošača, suzdržan je prema naprednim digitalnim tehnologijama i ne zna opravdati sredstva potrošena u marketinške svrhe. Želimo li da marketing stvara pravu dodatu vrednost potrebno je potrošača i odgovornost za rezultate staviti u središte poslovanja. To je, po ovom istraživanju, učinilo manje od trećine slovenačkih marketinških direktora koji su nazvani Pobednici.
Suosnivač Hewlett-Packarda jednom je rekao da je marketing previše važan da bismo ga ostavili samo marketingašima. Marketing je središte poslovnih događanja, jer je sa svojom brigom za brandove i potrošače upleten u sve ključne poslovne funkcije raznih sektora: razvoj, proizvodnju, finansije, informacione tehnologije, komunikaciju i prodaju.
Marketingom, odnosno stvaranjem dodatne vrednosti za kupce, u kompaniji bi se trebali baviti svi zaposleni, ne samo marketinški sektori. Marketing bi, kao jedina veza između kupca i brenda, trebao biti posredno ili neposredno uključen u sve aktivnosti kompanije. Uprkos tome, istraživanje Mind Wide Open pokazalo je da je direktorima marketinga druga najveća prepreka u ostvarivanju strateških ciljeva nezadovoljavajuća saradnja između sektora. Stoga ne čudi da moderni marketingaši brzo usvajaju nova znanja i veština koja bi im trebala olakšati saradnju s drugim poslovnim funkcijama. Direktori marketinga koje nazivamo Pobednicima svesni su da im strateška, tehnološka i finansijska znanja mogu pomoći u menjanju stavova prema marketingu, odnosno osveštavanju da je marketing puno više od pukog oglašavanja.