Nick Brien, glavni direktor agencijske mreže McCann Worldgroup, marketing novog doba, za kojeg je prelomna bila 2007. godina, naziva „marketing 3.0“. Ako je „marketing 1.0“, nastao u doba informacija između 1892. i 1946. godine, potrošačima obećavao „da je naš proizvod bolji“, a „marketing 2.0“, u dobu emocija od 1947. do 2006., poručivao da ćete, zbog kupovine određene marke, biti bolji, glavno obećanje koje potrošačima daje „marketing 3.0“ jeste de će iskustvo koje imaju s robnim markama biti bolje od bilo kojeg do sada. Za današnji marketing je karakteristična participacija, aktivna saradnja i učešće potrošača. „Ravnoteža moći između potrošača i kompanija, koja je u prošlosti izrazito pretezala na stranu kompanija, sada je ravnomerna i to je dobro,“ smatra Brien.
Po njegovom mišljenju, ključna reč u marketingu 3.0 jeste poverenje koje kompanije mogu pridobiti samo ako govore istinu. Kako je naveo u svom izlaganju na konferenciji o digitalnom marketingu Dimexco u Kelnu, da bi robne marke u digitalnom dobu mogle održati ravnotežu moraju poštovati pet činjenica:
1. Moraju stvarati vrednost. Ikeini katalozi, koje prevazilazi samo Biblija, potrošačima već duže vremena daju dodanu vrednost s predlozima za opremanje stanova. Ikea se digitalnom dobu uspešno prilagođava. Nedavno je izdala aplikaciju u obliku interaktivnog kataloga, koji korisnicima pametnih telefona nudi dodatne sadržaje u obliku video snimaka i fotogalerija.
2. Moraju stvarati privlačne sadržaje. Sadržaj je, naravno, još uvek kralj.
3. Moraju delovati s namerom. Namera, po Brienovom mišljenju, mora postati peti ‘p’ u marketing miksu, dakle pored proizvoda, cene, distribucije i promocije.
4. Moraju iskoristiti snagu podataka koje im nude internet i društvene mreže.
5. Trebaju se ponašati oportunistički jer im se prvi put u istoriji ukazala prilika da se tako ponašaju.
Kao primer svih pet istina ovovremenih brendova, Brien je naveo londonske olimpijske igre koje se smatraju najvećim marketinškikm projektom u britanskoj istoriji.
Autor: Simona Kruhar
Izvor: Marketing Magazin