today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Marketing novog doba

Nick Brien, glavni direktor agencijske mreže McCann Worldgroup, marketing novog doba, za kojeg je prelomna bila 2007. godina, naziva „marketing 3.0“. Ako je „marketing 1.0“, nastao u doba informacija između 1892. i 1946. godine, potrošačima obećavao „da je naš proizvod bolji“, a „marketing 2.0“, u dobu emocija od 1947. do 2006., poručivao da ćete, zbog kupovine određene marke, biti bolji, glavno obećanje koje potrošačima daje „marketing 3.0“ jeste de će iskustvo koje imaju s robnim markama biti bolje od bilo kojeg do sada. Za današnji marketing je karakteristična participacija, aktivna saradnja i učešće potrošača. „Ravnoteža moći između potrošača i kompanija, koja je u prošlosti izrazito pretezala na stranu kompanija, sada je ravnomerna i to je dobro,“ smatra Brien.
Po njegovom mišljenju, ključna reč u marketingu 3.0 jeste poverenje koje kompanije mogu pridobiti samo ako govore istinu. Kako je naveo u svom izlaganju na konferenciji o digitalnom marketingu Dimexco u Kelnu, da bi robne marke u digitalnom dobu mogle održati ravnotežu moraju poštovati pet činjenica:
1. Moraju stvarati vrednost. Ikeini katalozi, koje prevazilazi samo Biblija, potrošačima već duže vremena daju dodanu vrednost s predlozima za opremanje stanova. Ikea se digitalnom dobu uspešno prilagođava. Nedavno je izdala aplikaciju u obliku interaktivnog kataloga, koji korisnicima pametnih telefona nudi dodatne sadržaje u obliku video snimaka i fotogalerija.

2. Moraju stvarati privlačne sadržaje. Sadržaj je, naravno, još uvek kralj.

3. Moraju delovati s namerom. Namera, po Brienovom mišljenju, mora postati peti ‘p’ u marketing miksu, dakle pored proizvoda, cene, distribucije i promocije.

4. Moraju iskoristiti snagu podataka koje im nude internet i društvene mreže.

5. Trebaju se ponašati oportunistički jer im se prvi put u istoriji ukazala prilika da se tako ponašaju.

Kao primer svih pet istina ovovremenih brendova, Brien je naveo londonske olimpijske igre koje se smatraju najvećim marketinškikm projektom u britanskoj istoriji.

Autor: Simona Kruhar
Izvor: Marketing Magazin

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!