Marketing mreža ove godine obeležava svoj prvi veliki jubilej – 10 godina uspešnog poslovanja. Tim povodom, razgovarali smo sa kolegama iz kompanija i agencija, saradnicima i partnerima, koju ulogu u razvoju tržišta marketinških komunikacija u Srbiji u proteklih deset godina ima Marketing mreža. Aleksandar Ružesković, direktor marketinga kompanije Forma Ideale rekao je…
Ocenite tržište marketinških komunikacija u Srbiji u proteklih 10 godina?
Za nama je jako zanimljivih, ali i izazovnih deset godina, jer je marketinška komunikacija prošla kroz niz uspešnih transformacija uslovljenih različitim faktorima. Ekspanzija društvenih mreža donela je promene koje su bile neizbežne. Otvorenija komunikacija, brži protok informacija, brzina prilagođavanja novim trendovima, doveli su do specijalizacije novih stručnjaka iz oblasti marketinških i PR komunikacija, ali i do njihovog većeg i zahtevnijeg angažovanja. U komunikaciji sa kupcima, mnogo je teže skrenuti pažnju kupca, a nakon toga je i zadržati, tako da je došlo vreme direktne komunikacije u kojoj možda čak prednost imaju manji igrači. Pored transformacije kupaca i komunkacije sa njima, tansformisala se i komunikacija unutar samih kompanija, tako da je to izazov na kome mora konstantno da se radi. Tradiconalno oglašavanje je delimično ili kod manjih firmi potpuno zamenjeno online oglašavanjem, tako da je to iziskivalo potpunu promenu načina komunikacije, kreatinih koncepata, poruka i kanala za plasman reklamnih poruka.
Koju ulogu, po Vašem mišljenju, u razvoju tržišta u proteklih 10 godina ima Marketing mreža?
Marketing mreža je karika koja je nedostajala. Spojnica koja svake godine okupi „učesnike prve linije fronta“, kompanije sa jedne i agencije sa druge, gde obe strane ravnopravno mogu da iznesu svoja mišljenja i zapažanja, bez bilo kakvih ograničenja, lišena bilo kakvih pritisaka i to iskustvo je nemerljivo za dalji napredak i usavršavanje struke.
Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete? Zašto?
Sve pohvale Marketing Mreži na novinama koje plasira svake godine. Pored neizostavnog Kaktusa i Izazova veliku pažnju prošle godine izazvala Mark Awards nagrada, što je omogućilo da se čuju imena onih ljudi u Srbiji, koji boje marketinško nebo poslednjih desetak godina svojom angažovanjem, idejama i uspesima. To je nemerljiva satisfakcija i za mlade ljude koji tek ispisuju svoje prve kampanje.
Handle with care – u kom kontekstu ćemo koristiti ovu frazu u 2022. po Vašem mišljenju?
Gotovo da je izvesno da će se nastaviti trend očuvanja odnosa sa ljudima, pre svega u internoj komunikaciji. Očuvanje integriteta timova, unapređenje odnosa, građenje uzajamnog poverenja, lojalnosti, zadovoljstva zaposlenih uz konstantno unapređenje komunikacija, ali i ulaganje u sinergiju društveno odgovornog poslovanja i održivosti.