Marketing mreža ove godine obeležava svoj prvi veliki jubilej – 10 godina uspešnog poslovanja. Tim povodom, razgovarali smo sa kolegama iz kompanija i agencija, saradnicima i partnerima, koju ulogu u razvoju tržišta marketinških komunikacija u Srbiji u proteklih deset godina ima Marketing mreža. Jelena Brajović Dobrijević, Deputy Managing Director, SIVO rekla je…
Ocenite tržište marketinških komunikacija u Srbiji u proteklih 10 godina?
Tržište u čitavom svetu, pa tako i u Srbiji, jednim značajnim delom je evoluiralo iz tradicionalnog u digitalni marketing, uvedeni su i novi kanali i tehnike komunikacije, pa možemo reći da trenutno živimo u nekoj vrsti “hibridnog vremena” kad je advertajzing u pitanju. Da je neko iz naše industrije prespavao poslednjih 10 godina (a neki, nažalost jesu) poprilično bi se iznenadio i teško bi se snašao u novom vremenu. Ipak, rekla bih da je odgovor našeg tržišta na promene u svetskim tokovima, bio prilično zadovoljavajuć. Broj agencija je porastao, više nisu većinski prisutne globalne mreže, već imamo odlične domaće agencije i studije koje bi mogli poslovati bilo gde u svetu. Budžeti su nam naravno značajno manji nego što je to evropski standard, ali nam bar kreativnosti ne manjka.
Koju ulogu, po Vašem mišljenju, u razvoju tržišta u proteklih 10 godina ima Marketing mreža?
Jednu od glavnih uloga, definitivno. Marketing mreža je išla u korak sa novim kanalima i načinima komunikacije, uvek je bila proaktivna, postavljala je neke nove standarde u industriji, pokretala uvek nove projekte i postavljala neka značajna pitanja i otvarala debate. Može se reći da je Marketing mreža pravi trailblazer u Srbiji, pa i u regionu.
Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete? Zašto?
Bez dileme – Kaktus. Poslednjih par godina od kada učestvujemo na njemu, uvek ga željno iščekujemo i spremamo se za njega. Naravno, najviše volimo kad na Kaktusu dobijemo i neke lepe nagrade, pa tako Kaktus 2019. i 2020. volimo malo više nego ovaj poslednji.
Handle with care – u kom kontekstu ćemo koristiti ovu frazu u 2022. po Vašem mišljenju?
Citiraću svoj izjavu za Marketing mrežu iz prošle godine: U 2022. treba pažljivo rukovati dvema stvarima – emocijama i vremenom. Emocijama, jer smo predugo pod stresom i treba nam puno pozitivnih emocija u novoj godini, i vremenom, jer nam je taj čuveni „work-life“ balans između vremena provedenog na poslu i onog posvećenog sebi, sada potrebniji nego ikad.