Marketing mreža ove godine obeležava svoj prvi veliki jubilej – 10 godina uspešnog poslovanja. Tim povodom, razgovarali smo sa kolegama iz kompanija i agencija, saradnicima i partnerima, koju ulogu u razvoju tržišta marketinških komunikacija u Srbiji u proteklih deset godina ima Marketing mreža. Danka Trbojević, Managing Director, Drive Agency, rekla je…
Ocenite tržište marketinških komunikacija u Srbiji u proteklih 10 godina?
Na početku prethodne dekade na tržištu marketinških komunikacija u našoj zemlji, digitalni marketing je bio u povoju. Od te početne tačke do danas, digital se najbrže razvijao, dok su neki, do tada snažni, vidovi marketinga poput printa značajno opali. U protekloj deceniji bili smo svedoci transformacija agencija u consluting, pa čak i tech kompanije. Upravo zbog toga svedoci smo da agencije sve više traže profesije koje obuhvataju različite delatnosti i znanja poput data analyst, data scientis, itd. Tako da naše agencije nisu u zaostatku za svetom, niti samo prate dešavanja na ovoj sceni… postali smo deo sveta.
Koju ulogu, po Vašem mišljenju, u razvoju tržišta u proteklih 10 godina ima Marketing mreža?
Marketing mreža postala je pravi predstavnik advertising industrije, u pravom smislu te reči njeno ogledalo. Ma koliko bio značajan kao portal koji informiše, još više je, po mom mišljenju, Marketing mreža portal koji pokreće razmenu ideja kroz kreativne projekte koje organizuje. Po tome je Marketing mreža postala prepoznatljiva u našem svetu.
Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete? Zašto?
Drive i celokupna I&F grupa prisutni su na svim događajima koje Marketing Mreža organizuje. Nismo propustili ni Izazov, ni Kaktus, ni publikaciju AdBooka, bilo da smo bili u žiriju, moderirali panel, bili učesnici ili bili partneri konferencije.
Meni lično Izazov godinama unazad pruža značajan uvid u dešavanja na našem tržištu, uz domaće učesnike, tu su po pravilu prisutne sve naše najznačajnije agencije i klijenti. Izazov zato pruža izvanredan pregled uspeha i izazova sa kojima se suočava domaće advertising tržište.
Handle with care – u kom kontekstu ćemo koristiti ovu frazu u 2022. po Vašem mišljenju?
Ako nas je poslovanje u uslovima pandemije ičemu naučilo to je da kompanije moraju da slušaju i reaguju na društvena pitanja. U protekle dve godine CSR je bio veliki, a kompanije, pa i pojedinačni brendovi su morali da se prilagode društvenim promenama. Taj trend, ili handle with care, nastaviće se i u narednom periodu.