Marketing mreža ove godine obeležava svoj prvi veliki jubilej – 10 godina uspešnog poslovanja. Tim povodom, razgovarali smo sa kolegama iz kompanija i agencija, saradnicima i partnerima, koju ulogu u razvoju tržišta marketinških komunikacija u Srbiji u proteklih deset godina ima Marketing mreža. Branka Letica, Marketing Director, Komercijalna banka, članica NLB Group rekla je…
Ocenite tržište marketinških komunikacija u Srbiji u proteklih 10 godina?
U poslednje vreme veoma često možemo da čujemo kako se svet oko nas menja progresivno, dok mi i dalje razmišljamo linearno. Možda je upravo zbog toga teško u potpunosti sagledati transformaciju kroz koju je u proteklih 10 godina prošlo tržište marketinških komunikacija. Kako u drugim, tako i u našoj industriji, nove tehnologije su iz korena promenile način na koji radimo, ali i razmišljamo. U prvi plan su stavile brzinu naših reakcija i sposobnost da se menjamo i iznova prilagođavamo novim okolnostima. Nove tehnologije su nam omogućile direktnu komunikaciju i instant povratnu informaciju od korisnika, pritom ne narušavajući kvalitet našeg rada. Pored toga, otvorile su nove perspektive i dale nam uvid u podatke na osnovu kojih danas možemo da razvijamo efikasne strategije, ali i da merimo njihovu uspešnost sa velikom preciznošću. Dakle, u prethodnih deset godina tržište marketinških komunikacija postalo je još dinamičnije, efikasnije i, čini se, ekskluzivnije, jer na njemu danas mogu da uspeju samo pravi entuzijasti spremni da se neprekidno razvijaju i idu u korak sa stalnim promenama.
Koju ulogu, po Vašem mišljenju, u razvoju tržišta u proteklih 10 godina ima Marketing mreža?
Za nas u branši, Marketing mreža je mesto revantnih i aktuelnih vesti iz struke, ali i jedinstven prostor za povezivanje, razmenu ideja, mišljenja i najboljih primera iz prakse sa profesionalcima iz celog sveta. Prepoznata je kao inicijator važnih kampanja, domaćin nekih od najrelevantnijih skupova, ali i svojevrstan putokaz koji nas usmerava ka pravim vrednostima u okviru industrije – etici, kolegijalnosti i kreativnosti. U prethodnoj, veoma dinamičnoj deceniji, Marketing mreža je bila tu da nam pomogne da se prilagodimo promenama – da nas podrži, edukuje, probudi i poveže, i zbog toga je njena uloga u razvoju lokalnog tržišta nedvosmisleno važna i velika.
Handle with care – u kom kontekstu ćemo koristiti ovu frazu u 2022. po Vašem mišljenju?
Smatram da su prethodne dve pandemijske godine bile presudne da uvidimo da iza svakog uspeha i svakog dobrog rezultata stoje ljudi, a ne cifre. Zbog toga sam uverena da ćemo u 2022. frazu handle with care koristiti u do sada najprirodnijem kontekstu – povezujući je sa najvećom vrednošću svake kompanije – zaposlenima. Ukoliko pažljivo birate i još pažljivije upravljate ljudima, oni će reflektovati one vrednosti za koje se zalažete i sa istom pažnjom će se ophoditi prema vašim klijentima i poslovnim rezultatima. Zato, smatram da će u narednoj, ali i godinama koje dolaze, fokus biti na tome da im prenesemo pravu emociju, edukujemo ih i osnažimo, kako bi oni na održiv način gradili i razvijali naše brendove.
Od 2022. očekujem…
Za nas u Komercijalnoj i NLB Banci 2022. godina biće godina u kojoj ćemo svoje brendove, sisteme, poslovne kulture i vrednosti, ali i najbolje poslovne prakse i rešenja za sve naše klijente, spojiti u jednu banku budućnosti. To će biti ne samo jedan od najkompleksnijih finansijskih, već i marketinških projekata u zemlji i čitavom regionu. Zbog toga ceo naš tim od ove godine očekuje prave profesionalne prilike – da svojim znanjem, iskustvom i ekspertizom ostavi trag, da kroz nove izazove nastavi da raste i da se razvija, i da i 2022. upiše kao još jednu uspešnu i rekordnu godinu.