Skoro 40% direktora marketinga (eng. chief marketing officer – CMO) priznaje da nema na raspolaganju dovoljno kvalitetne ljude, alatke i resurse kako bi ostvarili marketing ciljeve klijenata, pokazuje najnovije istraživanje kompanije Accenture. Ovo je pad za 5% u odnosu na nivo iz identičnog istraživanja 2011. godine.
CMO-i navode da im je 2012. godine bilo mnogo teže da poboljšaju efikasnost marketing operacija (rast od 8% u odnosu na 2011.) kao i sposobnost odgovora zaposlenih na izazove digitalnog doba (rast od čak 10% u odnosu na prethodnu godinu). Izveštaj Turbulence for the CMO: Charting a Path to the Seamless Customer Experience baziran je na odgovorima 405 viših rukovodilaca marketinga iz 10 zemalja.
Ostali značajni parametri izveštaja:
- Najveći prioriteti direktora marketinga i dalje su rast profitabilnosti (87%) i operativna efikasnost (85%)
- Od direktora marketing više se traži da podrže ove ciljeve nego što se traži da smanje budžete za marketing (58%)
- Očekivanja kupaca u smislu dobijanja relevantnih iskustava imaju najveći uticaj na marketing strategiju (65%)
- Digitalna orijentacija, koja se definiše kao rad u okviru organizacije u cilju infuzije digitalnog fokusa u svim poslovnim procesima i funkcijama ima najveći otklon između performansi i važnosti od svih marketing funkcija
- Čak 70 odsto direktora marketinga smatra da će se ova oblast iz osnova promeniti u narednih pet godina.
Izvor: Economy