today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Marketing i nova era privatnosti

Na jučerašnjem panelu “Marketing i nova era privatnosti”, organizovanom u sklopu Nedelje privatnosti, govorilo se o tome koliko je primena GDPR-a i našeg Zakona o zaštiti podataka o ličnosti uticala na marketinške aktivnosti, kako danas izgleda direktni marketing i kako na najbolji način informisati pojedince o obradi njihovih podataka, kao i gde su granice odgovornosti za zaštitu podataka kompanija, agencija i društvenih mreža. Govornici na panelu bili su predstavnici institucija, organizacija civilnog društva, kao i agencija i kompanija.

Zaštita ličnih podataka je ušla u naš privatni, ali i profesionalni život “na velika vrata”. Delimično je tako usled relativno novih setova propisa koji regulišu ovu oblast, ali i usled dramatičnog razvoja tehnologije i “tool-ova”, koji omogućavaju da se danas sa podacima uradi mnogo više nego što je to bio slučaj pre nekoliko godina.

Oblast komunikacija i advertising-a neretko je pod udarom kao profesija koja može imati uticaj na manipulaciju podacima. “Gde završavaju moji podaci koje sam ostavio zarad uživanja u popustima…?”, “Kako se upotrebljavaju moji podaci koje sam popunio prilikom potpisivanja ugovora…?”, “Stalno prihvatam cookies na sajtovima…”, “Juče sam gledao neki proizvod online i od tada me stalno prati oglas…” – samo su neka od pitanja sa kojima se suočavaju potrošači.

Ipak i na sreću, velika je istina da je posao komunikacionih agencija zapravo takav da veoma retko imaju prilike da raspolažu podacima klijenata. Praktično, sem kada se organizuju nekakvi konkursi i nagradne igre, nema prilike. “Sa druge strane, razvoj društvenih mreža, kao i alata za upravljanje aktivnostima na istim, dali su nam mogućnost da mnogo preciznije targetujemo potrošače adekvatnom porukom, da aktivnost segmentiramo i kreiramo kampanje za tzv. “consumer persone”,” rekao je na panelu posvećenom ovoj temi, Dejan Ranđić, generalni direktor agencije za komunikacije DNA Communications.

Takve mogućnosti i alati mogu rezultovati komunikacijom i promocijom koja može biti agresivna, pa čak i posmatrati se kao nešto što, iako je uz poštovanje zakona, ide predaleko i preagresivno. Činjenica je da je uloga agencija da budu partneri oglašivača, da omoguće komunikaciju koja će dati rezultate, ali i da upozore i spreče ako ista postane preagresivna.

“Handle with care”, postaje sve važnija maksima, a preagresivan nastup potrošači kažnjavaju, čak i kada je potpuno u skladu sa zakonom!

Tokom Nedelje privatnosti, koju organizacija Partneri Srbija organizuje od 24. do 27. januara u online formatu, stručnjaci iz javnog, civilnog i privatnog sektora razgovaraće o zaštiti podataka u sektoru zdravstva, obrazovanja, marketinga, finansijskih usluga i elektronske trgovine. Događaj se zatvara panelom o društvenim aspektima primene veštačke inteligencije u Srbiji. Program i prijavu za događaj pronađite na Nedelja privatnosti.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!