Ako zamislimo da su eksterne komunikacije fotografija „provučena“ kroz filter, onda su interne komunikacije njen original. Nekim fotografijama, odnosno organizacijama koje su posvećene internom PR-u, potrebno je samo malo pojačati boje za eksterni nastup. Onim kompanijama koje nisu posvećene internim komunikacijama, jedino rešenje je „fotošop“.
Činjenica je da će sve što je na fotografiji ulepšano alatima, „uživo“ pokazati svoje pravo „lice“. Original fotografije prikazuje kulturu i celokupan put zaposlenog u kompaniji (employee journey). A da li je svaka organizacija hrabra toliko, da napravi selfi bez filtera?
Jasno je. Interna komunikacija oblikuje kulturu, a kultura, znamo već, jede strategiju za doručak. Istina, dobre poslovne rezultate moguće je ostvariti bez rada na efikasnoj organizacionoj kulturi i bez strategije i plana komunikacije sa svojim internim stejkholderima. Moguće je, ali tada se vrednost brenda može dovesti u pitanje. A kao poslodavcu vam, u tom slučaju, nijedan filter neće pomoći.
Dakle, „filterima“, bilo da su samo „bold glamour“ ili AI – izmenjena realnost, može se komunicirati superiorna slika o brendu, ali se na taj način ona ne može održati. Superiornom je mogu učiniti i zadržati samo ljudi. Informisati, involvirati, inspirisati zaposlene. Ta tri velika „i“ u oblasti internih komunikacija, najbolji su način da original fotografije bude verodostojan. A verodostojnost zavređuje poverenje (i krajnih potrošača/korisnika).
Ovde se, potom, osvrćemo na važno pitanje – koliko se danas, u eksternim komunikacijama, „lični“ opis brenda menja prejakim „fejs tjunovanjem“?
Eksterne komunikacije pomažu biznisu da izgradi poverenje između relevantnih javnosti i brenda.
Komunikatori, kroz eksterne komunikacije, upravljaju reputacijom brenda, krizama, odnosima sa medijima i svim drugim biznis akterima, organizuju događaje, kreiraju (digitalni) sadržaj i promovišu CSR/ESG projekte.
Velika vidljivost konkurencije stvara buku na (sada primarnim) digitalnim kanalima te zahteva od komunikatora kreativnost i dobro osmišljen storytelling koji će napraviti razliku. Da li umaramo savršenim, „isfitriranim“ storytellingom i superlativima? Da li je zbog „filtera“ sve teže steći poverenje onih kojima šaljemo poruke?
Kako se komunikacija brenda naslanja na kvalitet proizvoda/usluge i celokupno korisničko iskustvo (customer journey), onda je spoj vrednosti i kvaliteta brenda, zapravo, original fotografije, u ovom kontekstu.
Prema tome, ključni zadaci komunikatora su da:
– ukaže na važnost kontinuiranog strateškog bavljenja internim komunikacijama;
– pronađe adekvatan način da iskomunicira odgovor na ključno (zajedničko) pitanje svih ciljnih publika – šta tvoj brend radi za mene;
– napravi optimalan miks kanala komunikacije kojima će plasirati primarne poruke tako da izostane potreba za prevelikom upotrebom filtera.
Čini se da je, dolaskom digitala, prestala da važi ona krilatica: „Neka novine pišu šta žele, sve dok (mi) je slika lepa (isfiltrirana, prim.prev.)“.
Digital „čelendžuje“, suočava i pamti.
Za Marketing mreža magazin tekst napisala:
Bojana Savić, PR & Digital Manager, MPC Properties
*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.