Najuspešnije kampanje odnosa s javnošću su one koje tipuju na kreativnost i uključuju bogate sadržaje i društvene medije, pokazuje najnovije istraživanje internet portala The Holmes Report, a piše Marketing magazin.
U svom izveštaju pod nazivom „Globalni indeks kreativnosti 2013“, portal The Holmes Report analizira trendove u odnosima s javnošću te radove i pobednike sa više od 25 PR takmičenja i nagrada po celom svetu. Kako pokazuje ovogodišnje istraživanje, poslednjih godina su se manje, tzv. butik agencije za odnose s javnošću, pokazale efikasnijim od svojih većih konkurenata. Rezultati analize ukazuju na značaj „jake kreativne ideje koju podržava privlačan sadržaj, a koji izaziva angažman“. U središtu svake od najkreativnijih PR kampanja bili su digitalni i društveni mediji koji su podigli svest o robnoj marki i time osigurali pozitivne poslovne rezultate.
Arun Sudhaman, izvršni urednik portala The Holmes Report, kaže da odnosi s javnošću nisu više „izložbe i svetli podvizi“, već kreativni programi odnosa s javnošću u čijem se središtu nalaze velike kreativne ideje koje omogućavaju PR agencijama da stvaraju relevantne i merljive rezultate, koji se oslikavaju u poslovnim prihodima njihovih klijenata.
Najbolja kampanja za odnose s javnošću u prošloj godini je „Eksperiment sa škartom“, nemačkog proizvođača vaga Kern&Son, koja je realizovana u saradnji sa agencijom Ogilvy PR London. Osvojila je dva puta više bodova od PR kampanje kompanije P&G, u vreme londonskih olimpijskih igara i turističke kampanje grada Ventspils.
Među agencijama prvo je mesto na lestvici globalnog indeksa kreativnosti zauzela agencija Ogilvy PR, na drugom je mestu Ketchum, a na trećem Weber Shandwick, agencija koja je prošle godine bila vodeća na lestvici. U rangiranju koje bodove agencija upoređuje sa brojem zaposlenih, pokazalo se da su „butik“ PR agencije kreativnije od PR mreža. Tu vodi britanska agencija Unity koja ima dve kampanje među petnaest najkreativnijih.
Izvor: Marketing magazin