today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Lovemark su brendovi koji stvaraju emociju!

Sanja Bušić, Marketing Lead South Central Europe and Baltics, PepsiCo dobitnica je Mark Awards priznanja u kategoriji Chief Marketing Officer of the Year – Multi Country. Tim povodom razgovarali smo sa njom koliko je važna lokalizacija komunikacije brendova i prilagođavanje lokalnim navikama, potrebama i kulturi potrošača.

Kako biste ocenili stanje na tržištu marketinških komunikacija u Srbiji?
Stanje na tržištu marketinških komunikacija je prilično stabilno poslednjih nekoliko godina. Došli smo u fazu kada je više prostora ostavljeno velikim kompanijama, snažnim brendovima i važnim porukama u pravcu aktuelnih društvenih pitanja. Brzo smo se kao struka adaptirali na nove kanale komunikacije, nove načine prodaje i plasiranja proizvoda i usluga. Iako u korak sa trendom i blisko uz zahtevnog potrošača današnjice, imamo još puno prostora da razumemo kompletan komercijalni kontekst i krajnji rezultat koji marketing kampanja treba da donese.

Koliko je važna lokalizacija komunikacije brendova i prilagođavanje lokalnim navikama, potrebama i kulturi potrošača?
Raditi na brendovima i projektima, kako volim da kažem od Estonije do Albanije, je jako izazovan, ali posao snova svakog marketing i komunikacijskog stručnjaka. Prvo je jako važno imati dobar odnos, poverenje i razumevanje lokalnih timova sa kojima radim. Što više poznajem zaposlene, to više razumem lokalnog potrošača određene zemlje. Jaki brendovi mogu da se rađaju, žive i rastu vođeni globalnim programima velikih kompanija, do jednog trenutka. A izuzetne brendove odvaja od običnih, upravo lokalizacija i direktno obraćanje lokalnom potrošaču. Istakla bih i važnost maloprodajnog okruženja koje se dosta razlikuje od zemlje do zemlje i samim tim utiče na naš pristup i adaptaciju ka kupcu koji krajnju odluku donosi u samom prodajnom objektu.

Koliko su slični, a koliko se razlikuju potrošači na tržištima Srbije, regiona bivše Jugoslavije, Češke, Estonije i Litvanije? Koji potrošači su najzahtevniji i zašto?
U pitanju je jako raznovrsan region, način života i navike su drugačiji od zemlje do zemlje. Jedan od prioriteta u mom poslu je da pronađem sličnosti u određenim segmentima kako bih prvenstveno sinhronizovala projekte, optimizovala investicije i efikasno upravljala ljudskim resursima, ali nikako po cenu zanemarivanja lokalnih potreba i potrošača. Možemo reći da i u regionu bivše Jugoslavije imamo velike razlike, iako za potrošača u Srbiji, Bosni i Hercegovini, Crnoj gori i Makedoniji možemo naći zajedničke karakteristike i najverovatnije je da će novi proizvod uspešan u Srbiji biti takođe jako dobro prihvaćen i u navednim zemljama.

Češka kao tržište zavređuje jako puno pažnje i fokusa, shodno velikom potencijalu, savremenom i zahtevnom potrošaču koji je okrenut zdravim životnim navikama i različitim uticajima iz i Zapadne i Istočne Evrope.

U Estoniji, sama činjenica da najduži dan u godini traje 18 sati i 40 minuta, stavlja pritisak na svakog marketing stručnjaka.
Dok u Estoniji najveći deo prodaje grickalica ide kroz pakovanja velikog formata, u većini zemalja Zapadnog Balkana i dalje pričamo o manjim formatima.
Konzumacija čipsa po glavi stanovnika u Češkoj je značajno veća od konzumacije u Srbiji, pa je različit pristup po zemlji potreban u pravcu da li nam je cilj da gradimo dalje kategoriju ili da rastemo učešće na tržištu uzimajući od glavnog konkurenta, i slično.

Koje karakteristike danas ima jedan uspešan FMCG brend?
Brend koji ima svrhu i širinu portfolija koji zadovoljava osnovne potrebe i prilike konzumacije od strane potrošača je jak FMCG brend. S obzirom na to da je današnji potrošač zainteresovan da proba različite opcije i nije retko da prelazi sa brenda na brend, sve veću ulogu igra dostupnost i vidljivost na mestu prodaje.

Kako brend vremenom postaje lovemark?
Najteže u našem poslu je stvoriti emociju koja se vezuje za brend i upravo tada on postaje lovemark. Čini mi se da je nekako lakše bilo ranije, kada su izbori bili manji iako smo svedoci da neki od tih brendova i danas traju.
Često se pitamo kako da kreiramo nešto što tera ljude da se osećaju inspirisano, da se smeju ili zaplaču. Glavna razlika između emocije i razloga zašto nešto kupiti, je to što emocija vodi ka momentalnoj akciji, dok razlog vodi do razmišljanja i zaključivanja.

Šta za vas znači ostaviti trag na tržištu?
Ostaviti trag na tržištu je teško, ali nije ne moguce: doneti promenu, inovirati, biti hrabar i brz, ne prestati kada je teško, preokrenuti neki trend, ulagati u ljude i stvarno verovati u ono u šta se zalažeš.

U kojoj meri je za vas značajno priznanje Mark Awards?
Kada me je koleginica nominovala, nisam razmišljala o značaju Mark Awards priznanja za mene lično. Sada kada je došlo, potvrda mi je za tri značajne stvari. Prvo, da kolege iz drugih kompanija i agencija prepoznaju moj rad, i to ne samo u toku 2020. godine. Drugo, ovo priznanje znači da imam odličan tim koji me prati ali i vraća na pravi put i gradi dalje moje misli kada je to potrebno. Treće, znači da radim u pravoj kompaniji, PepsiCo, koja mi je dala prostor da pokažem šta mogu. I na kraju, stiže u pravo vreme na vrhuncu moje karijere. Želim da Mark Awards dugo potraje, i da u budućnosti stavlja krunu mnogim vrednim, mladim, novim talentima koji stižu.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!