Loša komunikacija i siva ekonomija samo su neke od prepreka ka transparentnom tržištu!

Dve trećine kompanija odnosno agencija reklo je da im je važno da partneri sa kojima sarađuju posluju transparentno, dok je 26% njih uzdržano, rezultat je najnovijeg istraživanja koje su sproveli portal Marketing mreža, u saradnji sa agencijom Smart+ Research.

Nešto manje ih kaže da im je važno da imaju uvid u rezultate poslovanja svojih sadašnjih odnosno budućih saradnika i partnera.

S druge strane, kada je u pitanju etika i vođenje etičkim kodeksom u poslovanju, čini se da agencije jedino tako mogu da opstanu. Naime, 81% agencija se vodi etičkim kodeksom u svom poslovanju, dok je na strani klijenata to 65%. Priroda međusobnih odnosa je takva da agencije ne mogu sebi da dozvole potencijalni negativni glas/sentiment. Ukoliko nema transparentnog poslovanja onda je teško da dođe do odnosa poverenja između agencije i kompanije – 79% ispitanika se slaže da jedno uslovljava drugo, da bi postojao odnos poverenja moramo biti transaprentni u poslovanju.

Na putu do ostvarenje transparentnosti, stoje prepreke, koje se mogu prevazići ukoliko želja za tim postoji kod obe strane. Glavni problem je loša komunikacija, dok neki ispitanici navode „burazersku“, odnosno sivu ekonomiju, te uticaj politike i veza, koji se mogu manifestovati i kroz uslove učešća i konkurisanja na tržištu. Sem toga, nedostatak standarda, kao i niski budžeti samo su neke od prepreka za transparentnost.

Istraživanje je sprovedeno na uzorku preko 200 profesionalaca iz šest država regiona, a ispitanici su stručnjaci iz oblasti marketinga i odnosa sa javnošću, zaposleni u agencijama i kompanijama. Rezultati istraživanja predstavljeni su na petom regionalnom forumu komunikacionih lidera – IZAZOV 2019, koji je održan 25. i 26. marta u hotelu Hyatt Regency u Beogradu, u organizaciji portala Marketing mreža.

Glavna tema ovogodišnjeg foruma bila je transparentno i odgovorno poslovanje, o čemu su govorili predstavnici najvećih domaćih agencija i kompanija. Pored transparentnog i odgovornog poslovanja, teme foruma bile su i migracija oglašavanja; šta su pored profita drugi motivi zajedničkog nastupa agencija i kompanija na tržištu; merenje efikasnosti kampanja; šta je dovelo do usitnjavanja tržišta i kako će se to odraziti na struku, ali i zašto je ulaganje u lojalnost potrošača zapravo ulaganje u razvoj brenda. Na forumu se se, takođe, govorilo i o etici u poslovanju, kao i zašto bi transparentnost pitch procesa svima donelo benefite.

Poseban segment foruma bio je posvećen podsticanju dijaloga između agencija i kompanija, kroz različite tipove interaktivnih radionica, a organizovan je i teambuilding za učesnike. U okviru radionica, svoje studije slučaja predstavile su, između ostalih, i kompanije Lidl Srbija, Atlantic Grupa – Grand kafa, Knjaz Miloš, Banca Intesa, Belgrade Waterfront, Loreal Adria-Balkan, Apatinska pivara i Vip Mobile.

Forum IZAZOV 2019 podržale su agencije Ovation BBDO, Headline, Degordian, Direct Media United Solutions, DPC Group, Smart+ Research, Reprodukcija, Info Media Group, Propix, Chameleon, Digital Element, mBrainTrain, 365ads, kao i kompanije Vip Mobile, Bambi, Marbo Product, Zlatiborac, Apatinska pivara, Grand kafa, UniCredit Banka i Knjaz Miloš. Zlatni sponzor ovogodišnjeg foruma bila je I&F McCann Grupa.


Oceni tekst

5,00 od 5
Loading...

Komentari