today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Lokalni projekti treba da ‘žive lokalno’

Pored aktuelnih tema globalne internet zajednice koje se svake godine mogu čuti na konferenciji DIDS, treći blok, ove godine nazvan „Lokalno“, tradicionalno je posvećen pregledu uglednih lokacija na nacionalnim internet domenima .RS i .СРБ. Ove godine predstavnici 12 domaćih internet sajtova, portala i onlajn projekata govorili su o svojim iskustvima i razvojnom putu, a moderator panela bio je Radomir Lale Marković, CEO agencije TAG Media.

„Budući da skoro 50% svetskog stanovništva aktivno koristi usluge Interneta slobodno možemo reći da ako nemate sajt – ne postojite. Internet je postao alatka pomoću koje različite grupe ljudi dolaze do potrebnih informacija, usluga ili artikala, što s druge predstavlja zahtev za administratore sajtova, jer je konstantno ažuriranje i informisanje neophodno kako bi sajt ostvario reach – domet i ispunio svoju svrhu“, rekao je za Marketing mrežu Radomir Lale Marković. Kako kaže, svedoci smo činjenice da živimo u vremenu preplavljenom oglasima, što dosta utiče na našu profesiju, jer jednostavno nema prostora za svakoga. „Međutim, uz kreativan i odlično iskomuniciran sadržaj apsolutno svako preduzeće može pronaći svoj put do korisnika putem svoje web prezentacije, odnosno prisustvom na društvenim mrežama. Takođe, važno je da lokalni projekti ‘žive lokalno’ i na nacionalnim internet domenima zbog veće prisutnosti, većeg reach-a, kao i većeg broja potencijalnih korisnika.“ Marković dodaje da je nesumnjivo da Internet uveliko „živi“ u Srbiji, broj njegovih korisnika se samo uvećava, i gledano sa te strane domaća internet scena će ubuduće biti jača i konkurentnija u svakom smislu.

Ivan Minić, glavni i odgovorni urednik sajta mojafirma.rs i zamenik predsednika Konferencije suosnivača RNIDS-a, rekao je za Marketing mrežu da ako je nešto namenjeno lokalnoj zajednici, logično je da bude na lokalnom nacionalnom domenu. „Razloga je mnogo, ali jedan od najvažnijih je i to da je broj lokalnih domena mnogostruko manji i da postoje mnogo veće šanse da će naziv koji želite, biti slobodan, pa nećete morati da pravite kompromise. Tu su svakako i SEO, i brojne druge prednosti“, dodao je Minić. Prema njegovim rečima, sajt mojafirma.rs pokrenut je s ideju da sakupi najbolje autore raznih kompetencija i ponuditi korisnicima prave informacije, mogućnost da dobiju odgovore na pitanja iz oblasti preduzetništva, ali i dnevnu dozu motivacije.

Platforma za online donacije fandrejzing.rs još jedan je uspešan lokalan online projekat, koji je pokrenuo BELhospice sa ciljem da se olakša proces sakupljanja sredstava i doprinese dugoročnoj održivosti BELhospice centra. „Prva faza u razvoju platforme, gde su fandrejzeri imali mogućnost da sakupljaju sredstva samo u okviru BELhospice akcija i sve donacije bila su namenjena za rad BELhospice centra, trajala je skoro godinu dana. Od marta 2016. platforma je dostupna i drugim humanitarnim organizacijama koje imaju mogućnost da naprave svoje profile, organizuju svoje akcije i motivišu fandrejzere da sredstva sakupljaju za njihove ciljeve“, rekla je za Marketing mrežu Dubravka Nešić, Fundraising and PR Coordinator u BELhospice-u. Prema njenim rečima, veoma je važno da mala i srednja preduzeća i projekti imaju dobar, pregledan i informativan sajt kako bi se što bolje profilisali na tržištu i lakše došli do potencijalnih klijenata, korisnika i donatora. „Budući da je naš projekat lokalnog tipa, bilo nam je važno da budemo na nacionalnom internet domenu, pre svega, zato što smo usmereni na lokalno tržište i zajednicu s jedne strane, a sa druge zbog samog načina funkcionisanja internet pretraživača koji prilikom pretrage favorizuju optimizovane sajtove na lokalnim domenima“, dodala je naša sagovornica.

Uzimajući u obzir današnji uticaj Interneta kao medija, veb sajt bi trebalo da igra ključnu ulogu u brendiranju i pozicioniranju kompanije ili projekta na globalnoj mreži. Slobodno možemo reći da je sajt vaš online izlog, vaše lice na Internetu. Kvalitetan sajt neizostavan je komunikacioni kanal, jer se putem njega obraćate desetinama i stotinama hiljada ljudi svakodnevno, 24/7. Upravo zbog toga sajt mora da bude etsteski prihvatljiv, sa svežim informacijama koje se redovno ažuriraju sadržajima koji su korisni i zanimljivi, ali i atraktivni za deljenje putem društvenih mreža, što dodatno povećava vidljivost. A ukoliko ste obraćate lokalnoj internet zajednici, logično je da vaš sajt bude na nacionalnim internet domenima.

Autor: Ivana Parčetić Mitić

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!