Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

Preporučujemo

Lokalni portali preuzimaju primat!

Na nedavnom obeležavanju jubileja niškog Medija centra, jedna od tema bila je posvećena perspektivama lokalnih medija. Predstavili su se najuspešniji lokalni portali iz Srbije, Hrvatske i BiH, a među njima posebno su se izdvojili novosadski 021 i niške Južne vesti. Iako imaju potpuno drugačiji istorijat, kao i koncept razvoja, oba beleže odličan rezultat u posećenosti i prepoznatljivosti kod svoje lokalne publike.
Slobodan Krajnović, glavni urednik portala 021.rs, specijalno za Marketing mrežu govori koja je prednost lokalnih u odnosu na nacionalne portale, ali i njihova održivost u odnosu na tradicionalne medije.

Koja je prednost lokalnih u odnosu na nacionalne portale?
U ovako velikom gradu kakav je Novi Sad, koji ima svoj bogat život unutar sebe, građani su itekako zainteresovani o tome šta se u gradu dešava i imaju pravo da dobiju ažurnu i tačnu informaciju. Nemoguće je očekivati da nacionalni mediji poprate sve lokalne događaje, a opet informacije o njima moraju doći do građana. Upravo tu ulogu informisanja građana o takvim događajima imaju lokalni mediji, a posebno je važno da postoji takva jedna platforma kakva je web sajt na kojoj se o lokalnim temama može diskutovati otvoreno, kritički i trezveno. Ovde govorim i o komentarima, koji su danas, na moju žalost, postali i više od vesti, nešto na šta mnogi čitaoci više obraćaju pažnju nego na sam tekst. I taj slobodan prostor za interakciju sa publikom doveo je do toga da se vest potpuno izobliči, dobije nekakav drugi ton. Interesantno je da nisu isti komentari na istu lokalnu vest u nacionalnom i lokalnom portalu. Dok na mainstream medijima uglavnom budu komentari koji se odnose na samu pojavu, kod nas to ide dublje, jer ovde svako zna sve o svakom. Ovde je sve mnogo ličnije, samim tim i interesantnije za publiku.
021 na uliciKoliko su lokalni mediji važni za lokalnu zajednicu pokazalo se tokom prolećnih poplava. Dok su nacionalni mediji pokrivali teritoriju cele zemlje i ravnomerno izveštavali o situaciji u svakom kraju, lokalni su bili fokusirani na probleme u „svom dvorištu“. Zbog toga je i pažnja publika bile usmerena ravnopravno i ka lokalnim medijima jer ih je zanimalo šta se tu dešava, kod njih, pošto na nacionalnim medijima ne mogu doći do takvih informacija. 021 je tih dana dominirao u odnosu na bilo koji drugi medij u Novom Sadu, lokalni ili nacionalni, jer smo pravovremeno i konstantno izveštavali o tome na kojim lokacijama se prikuplja pomoć za poplavljene, gde su potrebni volonteri, kada i gde se organizuje prevoz za odbranu ugroženih područja itd.
Ovo jeste drastičan primer, ali je i pokazatelj da publika nije zainteresovana samo za visoku politiku ili vesti sa estrade, već im je izuzetno stalo do onoga što se dešava tu, kod njih, da saznaju sve važne informacije koje su im bitne za život. A takvih vesti ima svakodnevno.

Kolika je realna moć lokalnih portala i šta možemo očekivati u budućnosti?
Lokalne TV i radio stanicu muku muče da prežive. I svi vide izlaz, između ostalog, u prebacivanju na Internet koji je jeftiniji i popularniji. Danas u svakom gradu postoji neki dobar portal i svaki ima dobru posećenost, a ona niti pada niti stagnira, naprotiv, u stalnom je porastu. I nije samo u Novom Sadu jedan portal poput 021.rs postao najuticajniji medij. U Nišu su to južnevesti.com, u Subotici je to subotica.com itd. Dakle, u vrlo bliskoj budućnosti može se očekivati još veći broj i, samim tim, veći uticaj takvih sajtova. Mislim i da će se oglašavanje sve više „seliti“ na Internet, posebno lokalne privrede što je još jedan motiv da se online mediji brže razvijaju.

Koliko trenutno kompanije prepoznaju lokalni sajt kao mesto na kom mogu ostvariti svoj interes?
Bojažljivo i polako, ali sve češće, sve ih je više. Pre svega jer ne znaju prednosti i mogućnosti oglašavanja na internetu, ne znaju kakav rezultat mogu da očekuju. Ali za sve što je dobro potrebno je vreme. Tako i za oglašavanje lokalnog ugostitelja na lokalnom sajtu, potrebno je vreme da shvati da će mu se takva vrsta oglašavanja isplatiti. Mi smo osetili prvu pravu ekspanziju lokalnih klijenata tek od ovog leta. Nadam se da će se trend nastaviti i da će naredna 2015. biti daleko uspešnija.

Foto: Medija centar Niš

Forum

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koliko je kreativna industrija važna za razvoj privrede Srbije?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

1 KOMENTAR

  1. Tesko preuzimaju primat jer veliki mediji uzimaju vesti od istih, retko kad ih potpisu ili navedu kao izvor, a ako im se to trazi onda ili ignorisu ili jednostavno sami napisu, ubace neki bzv sliku i to je to.

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime

Molimo unesite Vaš komentar!