Logo, ti ste?

Brend je ton komunikacije, emocija koju izaziva, način na koji utiče na korisnika ili okolinu i još mnogo toga. Logo je lice toga. Prikazati sve ovo je preveliki zalogaj za jedan statičan logo. Ali, ako prihvatimo mogućnosti koje digitalni formati pružaju i oslobodimo se stava da je logo jedan jedini, takav kakav jeste, dajemo priliku logo-u da evoluira u nešto dinamičnije – logo sa više lica, takozvani logo sistem ili fluidni logo.

Primena više različitih iteracija logo-a je u digitalnim medijima jednostavna i povoljna, a dozvoljava mnogo šire pričanje priče o brendu za razliku od statičnog simbola.

I fluidni logo i logo sistem se zasnivaju na ovom konceptu, ali tehnička izvedba je različita. Fluidnost logo-a znači da logo u primenama menja svoj izgled u većoj ili manjoj meri, po utvrđenom algoritmu ili smenjivanjem predefinisanih elemenata, dok je logo sistem unapred kreiran sistem varijacija datog logo-a.

1. Don’t touch the logo era

Simboli su oduvek ključni deo komunikacije. Nekada davno smo, na zidu pećine, crtali plan za lov na mamuta, pa smo smislili slova, da bude bolje i brže, a onda je došla industrijska revolucija… Ekspanzija industrije je stvorila potrebu za raspoznavanjem, ličnim pečatom, reklamom i na kraju znakom koji je lice datog proizvoda, usluge, brenda, i tako je nastao logo.

Konzistencija logo-a je primarni fokus kako bi se postigla prepoznatljivost. Imperativ je zadržati izgled takav kakav jeste, uz manje varijacije za različite načine primene. Tako imamo logo u boji, monohromatske varijante i u nekim slučajevima simbol koji je sastavni deo logotipa, ali dovoljno prepoznatljiv da stoji sam. I ako je neko možda imao ideju da logo ima više varijacija od navedenih, primena u vremenu pre digitalnih tehnologija ne bi bila jednostavna, a ni jeftina.  Zato niko nije dirao logo… do sada.

2. Think outside the logo

Danas, u cvetanju digitalne industrije, jedinstveni, statični, don’t touch me logo nailazi na dva izazova: responzivnost i dinamika / fluidnost.

Responzivnost nije nov pojam, jer i u pre-digitalno vreme neretko je bilo potrebno aplicirati logo na malu površinu i dizajneri su pri kreiranju istog, razmišljali o mogućnostima aplikacije karakterističnim za dati brend. Ali, danas, postoji mnogo više stvari o kojima treba razmišljati: da li logo može da bude ikonica za aplikaciju, favikon, da li se lepo vidi u header-u sajta, a na mobilnom? Digitalni dizajner, Džo Harison, je lepo ilustrovao responzivnost u svom projektu Responsive logos.

Recimo da sada imamo logo koji je prepoznatljiv za naš brend i koji je responzivan, da li smo u potpunosti iskoristili mogućnosti digitalnih tehnologija i da li logo predstavlja naš brend najbolje što može?

Na primer, Konserthuset Stockholm, zdanje sa bogatom istorijom, domaćin Kraljevskog Stokholmskog filharmonijskog orkestra, gde se godišnje održi preko 300 koncerata, kreira nov vizuelni identitet. Već iz ovog kratkog opisa se može zaključiti kompleksnost zadatka. Izazov je predstaviti širinu muzičkog izraza, pokret i energiju muzike – kroz logo koji je zajednički za koncertnu dvoranu i filharmonijski orkestar. Agencija Kurppa Hosk je rešenje videla u fluidnom simbolu koji ilustruje pokrete dirigentske palice.

Još jedan primer apstraktnog koncepta, predstavljenog kroz logo sistem, je grad Melburn. Pre svega, zašto je Melburn odlučio da ima logo? Dobar vizuelni identitet kod ljudi izaziva pozitivne, prepoznatljive asocijacije, za koje se vezuju. Postavljanje vizuelnog identiteta grada je zapravo postavljanje emotivne prečice koja će kod ljudi izazvati povezanost i predstaviti grad u najboljem mogućem svetlu. Kada se kreira identitet za proizvod, uglavnom imamo jasnu publiku. Kada je u pitanju grad sa mnogo različitosti, stvari postaju komplikovanije. Publika su sve starosne grupe, razne nacionalnosti, drugačija interesovanja. Grad je politika, administracija, umetnost, noćni provod, turistička destinacija… Zbog svega ovoga, fokus novog identiteta Melburna je upravo slavljenje različitosti, kroz simbol koji zadržava svoju strukturu, ali bojama, teksturama, paternima, dozvoljava da se razvija zajedno sa gradom.

3. Šta je logo sistem i kako to radi

Logo sistem nije nešto potpuno novo i nikada ranije viđeno, samo danas zahvaljujući digitalnim formatima, nalazi širu primenu.

Još 2011. godine MIT Media Lab je postavio nov vizuelni identitet zasnovan na algoritmu koji generiše novi logo za svaku upotrebu.

Zašto?

MIT Media Lab pod svojim okriljem ima desetine nezavisnih organizacija i sektora. Kako bi postigli dozu različitosti, a ipak prikazali međusobnu povezanost, algoritam za generisanje logo-a se bazirao na sličnim grafičkim elementima raspoređenim po 7×7 mreži, sa konačnim brojem od 40 000 varijacija.

Međutim, nakon nekog vremena se pokazalo da sve ove varijacije u suštini previše liče jedna na drugu i pojedinačno ne ostavljaju prepoznatljiv utisak.

Zaključak je da dati logo sistem radi jednako kao i statičan logo, što nije bio cilj.

MIT Media Lab rešava ovaj izazov ponovnim rebrendiranjem i kreiranjem novog logo sistema.

Kako bi, ovaj put, postigli prepoznatljivost pojedinačnih varijacija, svaki logo novog  sistema predstavlja stilizovano početno slovo odgovarajuće Media grupe, kojoj je ta varijacija dodeljena. Sva slova su iscrtano po 7×7 mreži, na kojoj je bio baziran i prethodni logo sistem, što im daje jasnu stilsku povezanost, dok se istovremeno simboli međusobno razlikuju.

Iz ovoga vidimo koliko je važno kreirati sistem gde je svaki logo dovoljno različit, kako bi postojanje sistema umesto jednog simbola, imalo smisla. Isto tako je jako bitno da su svi dovoljno slični kako bi bili deo jednog sistema.

Kompromis između ove dve krajnosti je ključ za funkcionalan logo sistem.

Može li fluidno bez statičnog i zašto ne

Fluidni logo ili logo sistem nisu trend koji je must have. Postoje brendovi kojima je jedan jedinstven logo sasvim dovoljan i postoje brendovi kojima varijabilni logo daje potpuno novu slobodu i izraz.

Ipak, osnova svega je statični logo, dovoljno dobro definisan da oko sebe izgradi ceo sistem ili da sam nosi celu poruku brenda.

 

Autor teksta:

Mirjana Marjanović, Graphic Designer

Homepage Creative Digital


Oceni tekst

5,00 od 5
Loading...

1 komentar

  1. Tako je. Nešto jako bitno za svaki biznis i brend. Jedan od osnovnih a tako sitan element celog vašeg biznisa u samo jednoj reči/slici.

Komentari