today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Ljudi stariji od 50 godina najranjiviji na dezinformacije

Generacija koja se nije stopila sa digitalnim dobom najranjivija je na uticaj lažnih vesti, kaže Josef Holnburger, rukovodilac nemačkog neprofitnog Centra za nadzor, analizu i strategiju, koji se bavi teorijama zavere i ekstremističkim sadržajem.

Stariji ljudi, koji su u kontakt sa platformama za razmenu poruka, poput WhatsApp-a došli u kasnijoj životnoj dobi, suočavaju se s emocionalno nabijenim sadržajem tokom ruske invazije na Ukrajinu, koji mogu uzimati zdravo za gotovo, rekao je Holnburger.

„Mislim da bi zato velik deo edukacijskih kampanja trebao da bude usmeren prema starosnoj grupi iznad 50 godina“, dodao je. Zvaničnici koji žele da se bave internet kampanjama dezinformacija i teorijama zavere trebali bi da se usredsrede na starije korisnike interneta.

Takozvani „digitalni starosedeoci“, odnosno oni koji su odrasli sa snažnijim medijskim veštinama, mogu sa starijim članovima porrodice da razgovaraju o mogućim rizicima korišćenja interneta.

Problem nedostatka medijskih kompetencija nije toliko izražen među školskom decom, smatra Holnburger.

Više od 60 stručnjaka, koji su učestvovali u anketi fondacije Vodafone u leto 2021., potvrdili su ovu procenu. Rekli su da su stariji ljudi gotovo dvostruko ranjiviji na kampanje dezinformacija od adolescenata i mlađih odraslih ljudi (74 posto prema 40 posto).

„Ljudi koji dezinformacije možda uopšte ne percipiraju kao dezinformacije, nego (istinite) informacije, oni su na koje se najlakše može uticati“, objasnio je Holnburger.

„U budućnosti ćemo imati potrebu za mnogo više savetodavnih usluga za ljude koji u svom krugu prijatelja ili porodice imaju nekoga ko je potpao pod uticaj teorija zavere“, dodao je Holnburger.

Izvor: Seebiz

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!