Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Ljubavno pismo TikTok-u

Ukoliko bi neko želeo da stvori svoj idealni svet, bilo bi mu dovoljno da provede nekoliko dana na TikTok-u.

Algoritam TikTok-a je (koliko god to čudno zvučalo) verovatno sistem koji me najbolje poznaje. A u sisteme uključujem i druga ljudska bića, aplikacije, sve što postoji i ima nekakvu svest ili bar sposobnost učenja i adaptacije. TikTok algoritam brzo zaključuje šta je ono što želim i sve što je van mojih želja (previše) jednostavno prestaje da postoji. Na početku se osećam kao bog, posle sam zatvorena u svoj mehurić, i zaboravljam da ima bilo čega van njega (i mene).

U POČETKU BEŠE ŠOKANTNO
Početak na TikTok-u je težak jer ste zapljusnuti sadržajem koji ne želite. Bar ga ja nisam želela, zbog čega možda projektujem, ali su i ljudi s kojima sam razgovarala na ovu temu delili sličan utisak. Servirano vam je ono što je u tom momentu popularno, posebno u vašem regionu, što dovodi do brojnih predrasuda. Osobe koje tek otvore aplikaciju, uključujući i mene samu, ukoliko nemaju želju da posmatraju plesne izazove, lipsinkove (u kojima se glas i otvaranje usta najčešće ne poklapaju, pa se zapitate U ČEMU JE POENTA) ili slušaju humor koji vrlo često i nije humor već prikrivena mizoginija, homofobija, rasizam… upadaju u situaciju da im popularnost aplikacije nije jasna. Pored toga, javlja se i standardno lamentiranje na temu „gde ovaj svet ide“ iz prostog razloga što je sve novo prezrenije od onog na šta smo se već navikli (a što je inicijalno takođe bilo prezreno jer ljudi, iako se lako adaptiraju, preziru promene).

TIKTOK ILI VEZA S NARCISOM
Ali, kada prestanemo da se iščuđavamo i zgražavamo, što se uglavnom desi brzo (posebno ako vam je posao da se bavite društvenim mrežama i trendovima) bez otpora ulazimo u svet TikTok-a. Razlog je jednostavan – ovaj svet se stvara specijalno za nas. Instagram ili YouTube algoritmi vam mogu preporučiti nešto slično onome što želite, ali mogu i potpuno omašiti, što često i rade. Na kraju, ostajete zbunjeni i pitate se kada će prestati da vas smaraju. Često i dalje gledate preporučene sadržaje, ali je mnogo češće to gledanje iz mržnje.

TikTok vam daje mogućnost da VOLITE i UŽIVATE u svemu što gledate jer vam je samo to i pruženo. Moram priznati da mi ovo malo liči na love bombing fazu veze s narcisom – narcis vam pruža sve što želite, svu potrebnu afimaciju, a vi njemu zauzvrat pružate pažnju i pritom se osećate se kao da ste pronašli savršenog partnera. Možda TikTok algoritam treba da tu iluziju blagostanja produži u nedogled, a možda će se situacija promeniti vremenom.

Ne mogu a da ne pomislim kakav pakao ova aplikacija može da bude za ljude (posebno mlade) koji ne znaju šta žele. Umesto mesta blaženstva može vrlo lako da se pretvori u prostor konstantnog preispitivanja i jačanja sopstvenih nesigurnosti.

NIJE DO TRAJANJA
Ono što je izvesno jeste da TikTok ne prestaje da raste, uprkos pokušajima kopiranja od strane Instagrama i Youtube-a. Kao osoba koja je gledala i veliku količinu reels sadržaja, ali i YT shorts-a, moram da primetim da glavnu razliku između njih i TikTok-a pravi algoritam. Istina je da povremeno naiđem na nešto zanimljivo (što je uglavnom TikTok objavljen kao reel), ali mnogo češće nalećem na (meni) dosadne klipove koje uporno prekidam i preskačem. Isti slučaj je bio i inicijalno na TikTok-u, samo što je ovaj algoritam učio o meni, što se kod Instagrama nije desilo. Suština je – džaba ti je da uzmeš popularni format, ako ne shvataš esenciju onoga što ga čini popularnim.

Znam da se stalno suočavamo s mitom o skraćivanju pažnje, gde se odgovornost za neuspele sadržaje prebacuje na gledaoce i njihovu pažnju koja navodno traje svega nekoliko sekundi. Kao što sam već pisala, pažnja nije skraćena, samo imamo dovoljno dostupnih izbora da biramo baš ono što želimo. TikTok tu pobeđuje konkurenciju prividno jednostavno – on uči šta nas zanima. Da je pažnja skraćena, trajanje TikTok videa ne bi raslo (a raste). Instagram je prvo mislio da je stvar u trajanju pa je sad počeo da produžava reels.

Da zaključimo ovu temu: nikada se nije radilo o dužini videa – uvek se radilo o tome koliko video gađa publiku. Da bi je pogodio, moraš da je poznaješ. I DA ONDA PREPORUČIŠ SLEDEĆI VIDEO KOJI ĆE BITI TAKAV.

IMA, IMA STILA JA SE ZALJUBILA
TikTok algoritam nije fokusiran samo na tip sadržaja za koji smo zainteresovani, već gađa naš ukus – on pogađa finese birajući tačno naš stil humora, tip izlaganja koji nam prija, omiljenu estetiku… Ovaj algoritam je ispred svih drugih jer prepoznaje glavnu osobinu ljudskih bića – za nas dopadljivost nije pitanje forme nego stila.

Ovo je nešto što i u influenser marketingu često gubimo iz vida. Tražimo kreatora koji ima poverenje svoje zajednice zbog NAČINA na koji komunicira, a onda zahtevamo da prezentuje naš brend baš onako kako smo mi to zamislili. Reklama moze dobro da prođe jer pratioci žele da podrže kreatora, ali suštinski vi, kao brend, niste ostvarili ništa.

Nadam se da agresivnijim marketingom nećemo upropastiti TikTok, da ćemo zapravo konačno naučiti da osluškujemo ljude i njihove želje i, najbitnije, da ćemo shvatiti da je ključ uspeha u preciznom targetiranju koje dovodi do vezivanja, a ne u privremenoj masovnosti.

TikTok polako dokazuje da nije prolazni trend, a sve i da se sam ugasi, način na koji njegov algoritam radi biće inspiracija za sve platforme i aplikacije koje tek dolaze. Korak nazad je nemoguć, sada smo naučili da kao korisnici očekujemo svet po svojoj meri i ništa manje od toga nije nam dovoljno.

*Naslov je aluzija na pesničku zbirku Ljubavna pisma Guglu Ognjenke Lakićević.

Autorka teksta: Natalija Jovanović, Senior Content Manager, FCB Afirma

 

OGLAŠAVANJE

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!