today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Lažno oglašavanje na Instagramu

„Danas su svi na Instagramu“ – ova izjava možda nije tačna, ali je sigurno da broj aktivnih korisnika ove društvene mreže kontinuirano raste, a mreža stabilno napreduje.

Uzevši u obzir činjenicu da listamo storije ili skrolujemo kroz Instagram fid kad god želimo da nam vreme brže prođe, izvesno je da smo svi naleteli na neki od čuvenih Instagram oglasa za igrice.

Ono što je zanimljivo kod ovog posebnog tipa oglasa o kojima želimo da pričamo jeste to što su neretko besmisleni ili nelogični. Mnogi bi pomislili da je osnovna marketinška strategija pri njihovom kreiranju bila – zbuniti ljude tako da kliknu na link i potraže aplikaciju kako bi razrešili dilemu i shvatili o čemu se zapravo radi.

Nedavno smo, kao i mnogi drugi, naleteli na oglas za Homescapes. Kada učitate aplikaciju, igrica izgleda ovako. U suštini, zahvaljujući oglasu ste mislili da dobijate nešto poput Simsa, dok ste u realnosti dobili nešto kao Candy Crush. Ovo je samo jedan od blažih primera. Jedan od ekstremnijih jesu oglasi za Game of Sultans, za koje bi mnogi rekli da su ekstremno seksistički i vrlo često nemaju dodirnih tačaka sa stvarnom igricom.

Problem sa ovim tipom oglašavanja je što navodi potencijalne korisnike na pogrešan trag. Nije reč o tizeru u kome se otkrivaju ili nagoveštavaju određeni elementi, reč je o lažiranju kompletnog izgleda igrice, njene priče i zadatih ciljeva, kao i davanju logički nemogućih obećanja koji se često mogu pronaći u kepršnu (tekstu uz post).

Ovaj model oglašavanja deluje apsurdno i godinama unazad izaziva negativne komentare javnosti. Pitanje je zašto se onda ovakav tip oglasa i dalje kreira? Postoji samo jedan mogući odgovor – ovi oglasi ipak „rade“.

Jutjuber Deni Gonsales, koji je tokom prethodnih meseci stvorio serijal videa u kojima komentariše loše oglase na Instagramu, napravio je malo istraživanje. Objavio je video u kome je kreirao 3 oglasa za svoj YouTube kanal – jedan iskreni, „normalan” oglas i dva u kojima je sledio sumanute modele Instagram oglasa za igrice. Na kraju eksperimenta, običan oglas je ostvario najlošije rezultate.

Čini se da šok efekat i zbunjivanje ipak „rade posao” kod većine ljudi. Aplikacije se ipak skidaju, ove igrice se i dalje igraju, jutjuberi prave video sadržaje i komentarišu prividno besmislene oglase i na taj način skreću dodatnu pažnju na lažno oglašavane igrice koje, samim tim, pronalaze novu publiku. Kružno kretanje se nastavlja.

Pitanje koje ostaje da visi u vazduhu jeste – da li je ovo kvalitetno marketinško rešenje? Marketinški stručnjaci sa kojima smo razgovarali kažu da nije. Odgovor na pitanje da li ovo funkcioniše je očito DA. Za sada.

Autor teksta i foto: FCB Afirma

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!