Marketinška industrija mogla bi do 2025. da izgubi oko 50 milijardi dolara zbog prevara na digitalnim reklamama, procenjuje Svetska federacija oglašivača (WFA). To udruženje, čiji članovi na oglašavanje troše 700 milijardi dolara godišnje, upozorilo je da je digitalno oglašavanje sve više na meti kriminalaca.
Naime, postoji nekoliko načina prevare oglašivača, ističe WFA. Vrlo često prevaranti privlače digitalne reklame na internet stranice na kojima računari stvaraju privid posećenosti. Na taj način prevaranti odnose oko 10 posto reklamnih sredstava. Tu je problem što posrednici između oglašivača i stranica često ne rade dovoljno podrobne provere verodostojnosti tih stranica. To je računarskim kriminalcima donelo mogućnost da budu deo legalne ekonomije.
Tako je pre desetak dana Google objavio jedan od oglasa svojih klijenata na internet stranici povezanoj sa radikalnim islamizmom. Mikko Kotila, stručnjak za digitalno oglašavanje i koautor izveštaja WFA za Financial Times je izjavio kako marketinški stručnjaci trebaju što pre nešto da preduzmu jer ova vrsta prevara raste takvom brzinom da će je ubrzo biti vrlo teško ograničiti ili upravljati. Stoga preporučuje oglašivačima da angažuju kompanije za sajber bezbednost kako bi imali pod nadzorom kampanje te da traže nadoknadu u slučaju prevare.
Izvor i foto: poslovni.hr