Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Kupovina „obožavalaca“ na Fejsbuku i Tviteru

Fenomen kupovine fanova na Fejsbuku i folovera na Tviteru postaje sve aktuelniji u Srbiji. S media portal istražuje zbog čega se neke kompanije i javne ličnosti odlučuju na takav potez i da li od toga imaju nekakvu korist. Veliki broj fanova na Fejsbuku ili folovera na Tviteru može da obezbedi kompaniji ili javnoj ličnosti veći poslovni uspeh. To je dovoljno dobar razlog da im se ponudi kupovina fanova i folovera ukoliko nisu dovoljno edukovane u sferi društvenih medija.
Kompanije se nadaju da će kupljeni fanovi i foloveri biti mogući kupci njihovih proizvoda ili usluga, dok javne ličnosti uglavnom kupuju pratioce da bi zadovoljile ličnu sujetu. „Klijenti veruju da će ukoliko imaju više pratilaca na svojim profilima društvenih mreža imati besplatan marketing, jer kada objave određeni status veliki broj ljudi će to videti a njih to neće koštati ništa“, kaže za S media portal Direktor razvoja agencije Httpool, Marko Jeftić.
Pojedini stručnjaci za društvene medije, ali čak i velike agencije, utrkuju se u prodaji fanova i folovera klijentima na najpopularnijim društvenim mrežama Fejsbuk i Tviter. U Srbiji postoje agencije koje prodaju lajkere kroz „metodologiju promocije koja privlači lajkere“ kojom garantuju da poznaju napredne tehnologije promocije i da se primenom tih metodologija privlači određen broj pratilaca. Postoje i agencije koje su prikupile oko 80.000 ljudi iz celog sveta, koji su u zamenu za novac ili usluge, pristali da ih agencija pridoda kao folovera bilo kom Tviter nalogu. Ovih 80.000 folovera mogu se kupiti za 399 dolara.
Određene agencije ubeđuju da broj fanova na Fejsbuk stranici ili folovera na Tviter profilu znači i veći publicitet, što nažalost nije istina. Cilj je da oni koji prate određenu stranicu budu na njoj i aktivni. To jest, da prate ono što se na toj stranici objavljuje i da tu informaciju prenesu dalje.
Sagovornik S media portala, Senior digital strategic planner agencije Fastbridge Ivan Dimitrijević, kaže da takve agencije iskorišćavaju nedovoljnu edukovanost klijenata i tržišta, pa vrlo otvoreno nude prodaju “lajkera”. “U pokušaju da na brzinu dostignu velike cifre, kako bi izgledali ozbiljnije u odnosu na konkurenciju, previše brendova, čak i ozbiljnih, odlučuje se na kupovinu lajkova, iako te cifre same po sebi ne znače apsolutno ništa.Većina kupljenih lajkova dolazi sa lažnih profila ili od ljudi koje uopšte ne zanimaju proizvodi ili usluge kompanije, samim tim nema ni aktivnosti fanova, znači da je novac uložen u kupovinu fanova bačen”, kaže Dimitrijević.

Kako se kupuju fanovi
Kada se plati agenciji, ona dovodi određeni broj fanova na zahtevanu Fejsbuk stranicu ili Tviter nalog. Na taj način dobija se odgovarajući broj pratilaca na stranici, ali se postavlja pitanje da li su iza naloga pravi ljudi ili su nalozi lažni. Postoji i mogućnost da neko drugi, bez znanja vlasnika profila, kupi fanove i folovere u njegovo ime ali takav proces nije baš jednostavan, kažu naši sagovornici. Oni dodaju da im nije logično da neko kupuje pratioce za nečiji profil bez vlasnikovog znanja.
“Postoji mogućnost da na Tviteru neko drugi kupi folovere za vaš profil. Naravno, ukoliko saznate koja je agencija pridodala folovere vašem profilu, vi možete kao vlasnik naloga da nazovete agenciju i da zahtevate da vam kažu ko je to uradio”, kaže za naš portal Media manager digital sektora agencije Direct media, Vladimir Aranđelović.

Kupovanje fanova i folovera je kupovanje mačke u džaku
“Postavlja se i pitanje da li su kupljeni pratioci iz Srbije, jer teško da će, jednom beogradskom restoranu značiti to što ima Kineze ili Amerikance na svojoj stranici”, kaže Ivan Dimitrijević. Agencije prikupljaju fanove van područja naše zemlje uz pomoć različitih softvera.
“Na Fejsbuku se, recimo, kreiraju profili koji imaju nekoliko albuma sa fotografijama, informacije o školovanju i slično. Najčešće je to profil u čijem opisu piše – momci/devojke dobrog izgleda, spremni za zaradu na Fejsbuku. Muški profil dodaje devojke, ženski muškarce i kada se sakupi maksimalan broj od 5000 prijatelja profil se pretvori u stranicu, a zatim se integriše sa već postojećom stranicom”, kaže sa S media portal Senior consultant iz Krazy Fish Consultinga, Aleksandar Tasić.

Javne ličnosti kupuju fanove na društvenim mrežama
Poslednjih meseci ličnosti iz sveta politike i šou-biznisa su, preko noći, na svojim stranicama i nalozima prikupile veliki broj pratilaca. Da se razumemo, oni od toga nemaju ama baš nikakvu korist. Jedina draž velikog broja fanova jeste ta što su sada popularniji na društvenoj mreži od nekog svog kolege. Aleksandar Tasić iz Krazy Fish Consultinga veruje da u Srbiji poznate ličnosti kupuju fanove.
“Da, kupuju, mada ne želim da poverujem da su one same to naručile, već mislim da su ih prevarile osobe kojima su poverili održavanje svojih profila – stranica”, kaže Tasić. “Apsolutno nema nikakve koristi od kupovine pratilaca, osim zadovoljavanja lične sujete”, kaže Ivan Dimitrijević.

Korist od kupovine fanova
Aleksandar Tasić napominje da na Tviteru ne postoji korist od broja pratilaca i da je jedino bitno koliko ljudi prenese nečiju objavu. ”BBC je nedavno sproveo istraživanje, koje potvrđuje navode kako lajkovi većine kompanija na Fejsbuku ne opravdavaju uloženi novac. Inače, Fejsbuk bez obzira na broj fanova prikazuje objave samo onima koji stvarno posećuju stranicu. Ako ipak želite da svi fanovi to vide, morete dodatno da platite”, dodaje Tasić.

Autor: Ivana Nikolić
Izvor: S media

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

3,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!