Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

Preporučujemo

Kriza u kreativnoj industriji znači manje novca, a više kreativnosti!

Gabor Havasi, kreativni direktor agencije McCann Budapest, specijalno za Marketing mrežu govori šta ekonomska kriza predstavlja za kreativce, šta se podrazumeva pod „limitiranim“ budžetom na mađarskom tržištu i kako izgleda raditi pod „idealnim uslovima“.

Šta ekonomska kriza predstavlja za Vas kao kreativca, i uopšte zaposlene u kreativnoj industriju?
Usuđujem se da na ovo pitanje odgovorima samo u jednoj rečenici – kriza za nas koji radimo u kreativnoj industriji znači manje novca, a više kreativnosti.

Da li ste ikada radili pod „idealnim uslovima“ u periodu koji se često naziva „zlatnim dobom advertajzinga“, a koji se obično vezuje za početak osmadesetih i devedesete godine prošlog veka, pa i za prve godine 21. veka?
Da. Počeo sam da radim u advertajzingu 1993. godine. Zapravo, zanimljivo je da je moja profesionalna karijera počela u agenciji McCann Budimpešta. Tako da je McCann moja prva agencija, i u njoj radim, pa evo već 21 godinu. Počeo sam kao dizajner. Moram da priznam, gledajući u prošlost, da je tada bilo potpuno drugačije poslovno okruženje, drugačija radna kultura, budžeti, čak i pozicija moje profesije.

Šta podrazumevate pod malim ili limitiranim budžetom na mađarskom tržištu (na primer za TV produkciju)?
Ne znam kakva je situacija u tom pogledu na vašem tržištu. U Mađarskoj 32 hiljade evra je suma pod kojom se podrazumeva mali budžet, odnosno neka donja granica za TV produkciju nekog televizijskog spota. U proseku, budžeti u ovoj oblasti iznose između 50 i 65 hiljada evra. Oni oko ili preko 120 hiljada evra su što bi rekli premija, odnosno obezbeđuju vrhunsku produkcija gde možete da radite sa kvalitetnim direktorima fotografije, scenografima i renomiranim produkcijskim kućma. Naravno da se kriza održava na smanjene budžete, i da se svi prilagođavamo datim uslovima. Tako smo nedavno radili TV produkciju sa budžetom od samo 19 hiljada evra. Uspeli smo čak i da produciramo TV spot za samo nešto više od pet hiljada evra. Pri tome, moram da napomenem da se to uopšte nije odrazilo na kreativnost.

Da li su smanjeni budžeti za Vas ograničavajući ili frustrirajući ili Vas pak inspirišu na neka bolja kreativna rešenja?
Lično, za mene, oni predstavljaju izazov. Zlatno doba advertajzinga je završeno. Sa druge strane i pored sveopšte krize, kanali za komunikaciju se razvijaju neslućenom brzinom, nudeći nam mogućnosti koje nismo mogli ni da zamislimo.
Danas imamo toliko mnogo kanala komunikacije, a opet mnogo manje budžete nego ranije. To je izazov za sve nas koji radimo u kreativnoj industriji. Mislim da nam današnja situacija daje mnogo više prostora za kreativnost. Činjenica je da naš region ne može po budžetima da se takmiči sa visoko razvijenim tržištima sa desetinama miliona potrošača. Naša prednost je u tome što mi ni ne treba, i ne želimo da se takmičimo sa njima. Deo smo regiona centralne i istočne Evrope i sebe smatramo, ako mogu tako da kažem, pametnom nacijom koja treba da se dokaže sa jednostavnim, a efektnim idejama. U tome je prednost svih nas koji živimo na ovom području.

Forum

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koliko je kreativna industrija važna za razvoj privrede Srbije?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime

Molimo unesite Vaš komentar!