Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Kriza štampanih medija pogodila i Nemačku

SVET – U najvećoj evropskoj ekonomiji kriza štampe desila skoro deceniju posle američke: tiraži i prihodi opadaju velikom brzinom i nemački štampani mediji moraće što pre da izmisle novi način da zadrže svoje čitaoce. Minhenski dnevnik Abendzeitung je pre 30 godina imao oko 300.000 prodatih primeraka svakoga dana, a danas ta brojka iznosi 107.000 primeraka. To je slučaj sa svim dnevnim novinama u Nemačkoj.
Spiegel piše da su u proseku dnevnici samo u poslednjoj deceniji izgubili po 30% svoje publike, sa trendom daljeg ubrzanog smanjivanja. Medijska imperija Axel Springer je ovog meseca najavila prodaju Hamburger Abendblatt-a, prvog časopisa koga je ova kuća počela da štampa, što je simbolično označilo „početak kraja“ za sve dnevnike u Nemačkoj.
Oštar pad prodaje u poslednjih deset godina je posledica gubitka uloge medija koji formira javno mišljenje – tu ulogu su među sobom podelili internet sajtovi, društvene mreže poput Facebook-a, agregati poput Google-a, televizijske vesti, pa čak i tabloidni nedeljni magazini. Male lokalne novine i dalje opstaju u polu-ruralnim predelima i manjim gradovima, nacionalne dnevne novine su previše velike i imaju istraživački kredibilitet, ali dnevna štampa n aregionalnom nivou, poput dnevnika u većim gradovima, skoro je u potpunosti osuđena na propast.
Najveći gubitak novca u štampanim medijima oseća se u oblasti oglašavanja, gde je od 2000. uloženi iznos prepolovljen, a ostatak se prelio u TV i internet medije. U pokušaju da preokrenu situaciju u svoju korist dnevne novine forsiraju svoje veb sajtove. U ovom trenutku 46 od 332 nemačkih dnevnika naplaćuje uslugu čitanja novinskih članaka na svojim sajtovima, dnevno se proda oko 380.000 e-novina širom zemlje. Godišnje dnevna štampa zaradi oko osam milijardi evra od prodaje u ovoj zemlji, sa oko 18 miliona prodatih primeraka dnevno.

Izvor: Biznis i Finansije

OGLAŠAVANJE

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!