Kreativnost u BTL kampanjama

Kreativnost nema granice. Sve što je nezamislivo zapravo je ostvarivo, samo je pitanje koliko je potrebno vremena, materijalnog i nematerijalnog ulaganja.

Kreativci u fazi plime nadahnuća osmisle neverovatno privlačne kampanje koje se na prvo gledanje dopadnu klijentima koji donose finalnu odluku. Slajd trpi sve i dok ne krene realizacija ideja sve je idealno kao iz bajke. Sa izazovima se susrećemo kasnije, kada dolazi do konkretne realizacije. Kod snimanja spotova situacija je nešto lakša, jer će se scena ponavljati nebrojeno puta dok se „ne kupi savršen“ kadar, dok u BTL-u, kada je realizacija na trerenu u pitanju koja se odvija u realnom vremenu, nema vraćanja scena i sve mora da funkcioniše besprekorno.

Obe grane su umetnost, ATL je skupa filmska industrija, a BTL romantično pozorište. U ATL-u, kao i na snimajućem setu dobijamo savršeni materijal i do njega dolazimo vraćanjem koliko god puta da je potrebno. U BTL-u kao u pozorištu, koliko god da ste se dobro spremili, naučili tekst, puni nadahnuća nešto može da krene naopako. Na toj muci se poznaju pravi junaci.

U BTL industriji ima mnogo nepoznanica i mnogo faktora koji nisu pod direktnom kontrolom i koji mogu i najbolju ideju da pokvare. Ne možemo da utičemo na grom iz vedra neba i vremenske neprilike, ne možemo da utičemo na gužve na granicama, iznenadni nestanak struje, na neplanirana isključenja vode. Sve to na šta ne možemo da utičemo jeste dodatna doza adrenalina koja nas pokreće i omogućava da u delo sprovedemo ideje koje su nastale u našim BTL glavama i srcima. Mi kreativno poletimo, ali se vrlo brzo prizemljimo odgovornim pitanjima šta ako ovo, šta ako ono.

Neophodno je da svaka naša ideja prođe hiljade filtera, mnoge na prvi pogled revolucionarne odbacimo, jer smo svesni rizika, dok mnoge nadogradimo, osnažimo, smanjimo rizik na minimum i krenemo u realizaciju.

To je glavna razlika ATL i BTL agencija – razmišljanje o posledicama. Na montažama nema popravnog, nema vraćanja. Slajd trpi sve, teren trpi samo umetnike. Biti kreativan, a vrlo operativan. To i jeste naš light motiv #kreativnioperativci ili #operativnikreativci.

Za ADBOOKA tekst napisao: Nemanja Simić, Managing Director, XYZ Communications Beograd


Oceni tekst

3,73 od 5
Loading...

Komentari