Kreativnost na prvom mestu!

Agencija McCann Beograd na reviji BalCannes prijavila je veliki broj raznovrsnih i zanimljivih kampanja koje su obeležile prošlu godinu i koje javnost i dalje pamti.
Najviše pažnje izazvala je neobična i inovativna kampanja pod nazivom „Drama u taksiju“ realizovana za Jugoslovensko dramsko pozorište JDP. Trojica glumaca angažovanih u ovom pozorištu na jedan dan su se našli u neobičnim ulogama – vozeći taksi ulicama Beograda, izvodili su svoje lične verzije čuvenih dramskih komada putnicima koji nisu ni slutili o čemu je reč. Reakcije putnika zabeležile su skrivene kamere postavljene u vozilima dok slušaju na originalan način ispričane priče iz predstava „Otelo“, „Zločin i kazna“ i „Mletački trgovac“.
Vladimir Ćosić, kreativni direktor agencije McCann Beograd kaže da je kreativni tim ove agencije uspeo drugačijim pristupom da približi predstave JDP-a široj publici na efektan i zanimljiv način, i dodaje: „Jedna od najvećih satisfakcija je kad nešto što smislite kao deo kampanje postane deo pop kulture i svakodnevnog govora ljudi. Nije prоšao ni jedan dan od kako su naši virali za JDP osvanuli na Internetu, a ljudi su već počeli da citiraju „replike“ iz taksija kao što su „Desa, sunce tatino“, „Nemoj da te tata zgazi kolima“ ili „A baba samo gomila šuške”.
Spotovi su postali pravi hit na internetu, sa više od 800.000 pregleda na kanalu You Tube i nekoliko hiljada šerova na društvenim mrežama. O uspehu kampanje govori i to što su o njoj izveštavali i neki od najvećih svetskih portala.

Retke su kampanje koje ostvare veliki uspeh u javnosti i dobiju svoj jednako uspešan nastavak, jer je pravi izazov osmisliti nova kreativna rešenja na istoj platformi. Kampanja „Može“ postala je kulturni fenomen u vidu spontanog virala na društvenim mrežama. Zbog toga je pred kreativnim timom agencije McCann Beograd bio težak zadatak da osmisli nastavak kampanje koja je obeležila prošlu godinu.
„Uvek je teško raditi nastavak kampanje koja je ostvarila veliki uspeh. Glavni cilj nam je bio da smislimo kreativna rešenja koja ostaju na istoj platformi, a koja su sa druge strane dovoljno sveža i nova, kako ne bi došlo do zasićenja i razočarenja publike zbog ponavljanja. Zbog toga smo se poigrali sa odnosima glumaca iz spota i njihovih likova u produžetku kampanje”, kaže Bojan Babić, copywriter.
Tako se pojavio novi „Može“ meme, ovoga puta sa SMS brojem za pomoć poplavama ugroženom stanovništvu. Reklame su inspirisale i ilustratora Marka Somborca, pa se „Može“ situacija pojavila i u jednom od njegovih popularnih satiričnih stripova.
Pored serije od tri nova spota za produžetak kampanje „Može“, agencija McCann Beograd osmislila je i rešenja za seriju print oglasa, kao i baner kampanju.

Kreativni tim agencije McCann Beograd realizovao je jedinstvenu pro bono kampanju za Samostalnu zanatsku radnju za izradu kravata „Мaskot” sa porodičnom tradicijom ručnog izrađivanja muških kravata i leptir mašni dugom 80 godina. Prvi put u Srbiji na ulice Beograda postavljen je bilbord ručno oslikan od strane Lidije Milovanović, Senior Art Director, i Nenada Dodića, Art Director.
„Drago mi je da su mladi ljudi iz agencije „McCann Beograd“ prepoznali vrednost starih, tradicionalnih radnji i našeg ručnog, unikatnog rada i da su se potrudili da smisle zanimljivu kampanju koja će nadam se skrenuti pažnju na ono što u ovom konkretnom slučaju, radimo moja porodica i ja već skoro ceo vek. Na žalost, radionica kao što je ova naša, u Beogradu ima sve manje, ali se iskreno nadam da će ovakve inicijative pomoći da se one održe u poslu u vreme potrošačkog društva i masovne proizvodnje.“, rekao je povodom ove kampanje Rajko Zečević, tvorac čuvenih kravata iz beogradske Nušićeve ulice.

Još jedna neubičajena kampanja koja je izazvala pažnju javnosti je kampanja pod nazivom „Pluća grada“ realizovana za MK Mountain Resort. Veštačka pluća postavljena su na jednoj od najprometnijih beogradskih ulica na simboličan način su ukazalo na problem aero zagađenja u gradovima. U narednih deset dana pluća su postala siva, a prolaznici su shvatili da u gradu duboko dišu na sopstvenu odgovornost uz efektnu poruku „Udahni duboko. MK Mountain Resort Kopaonik“.

Da li ste se nekada zapitali kako je biti slep? Na to pitanje pokušao je da odgovori kreativni tim beogradskog McCanna. Okosnica akcije bila je sinhronizovano „zamračenje“ najvećih srpskih web portala sa idejom da se posetioci na trenutak navedu da iskuse delić osećaja kako izgleda biti slep. Uobičajeni sadržaj portala je pretvoren u zbunjujući svet zvukova i čitanih vesti. Koristeći beli štap umesto kursora, posetioci su mogli da dožive sadržaj sajtova lišenih vizuelne komponente. Konačno, sami baneri su vodili na sajt sajt NVO Beli Štap i stranicu koja objašnjava cilj kampanje, a to je kupovina pasa vodiča za slepe i slabovide osobe.

“Samo za odrasle” kampanja realizovana za TCCC / Schweppes sastoji se iz intrigantnih TV spotova pod nazivima “Za muškarce, ne za dečake”, odnosno “Za žene, ne za devojke”origanalno nastalih u južnoj Americi. “Izazov je uraditi nešto originalno na već zadatoj kreativnoj poruci koja je razvijena na potpuno drugom tržištu. Najteže, ali i najinspirativnije bilo je traganje za situacijama i porukama koje su sa jedne strane provokativne i pomalo drske, ali sa druge uvek zadržavaju sofisticiranost i eleganciju koja je svojstvena ovom brendu”, kaže Dubravka Petrović, Senior Copywriter u agenciji McCann Beograd.
Tako su nastale četiri zanimljive mini-priče koje su emitovane u čak 23 zemlje širom Evrope. Kampanju dopunjavaju adaptirani vizuali, oglasi i bilbordi, sa provokativnim, lokalno razvijenim porukama.

Kampanja realizovana za Telekom Srbija A.D. “Kad voziš, parkiraj telefon” za cilj je imala da podigne svest vozača o opsnostima upotrebe mobilnog telefona tokom vožnje. Kampanji su se, kao promoteri, pridružili poznati sportisti, atletičari osvajači brojnih medalja Ivana Španović i Emir Bekrić. Kampanja je proglašena najboljom u dve kategorije na manifestaciji PRiznanja u organizaciji Društva za odnose sa javnošću Srbije.

Poslednji rad koji je agencija “McCann Beograd” prijavila na BalCannesu je “Poklon sveska Let’s Grow”. Na 200 adresa partnera, klijenata i prijatelja kompanije “I&F McCann Grupa“ povodom novogodišnjih praznika stigla je, na prvi pogled uobičajena pošiljka, knjiga beležnica. Ali ova poklon knjiga beležnica je sve samo ne obična. Knjiga beležnica je ne samo mesto u kojem beležimo naše misli, ciljeve i želje, već je i napravljena od biorazgradivog materijala koja u sebi sadrži seme nekog od lokalnih vrsta drveća. Poruka je jasna: hajde da rastemo, povežimo se lokalno, regionalno i globalno i učinimo boljim naše okruženje. Uradimo sve da naše ideje rastu zajedno sa drvetom.


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

2 komentara

Komentari