Čak 71% agencija, koje su učestvovale u istraživanju Marketing mreže i agencije Smart+ Research, reklo je da izvozi svoje ideje van granica Srbije. Najveći procenat njih (55%) sarađuje sa klijentima iz ex-YU regiona, a 33% izvozi svoje ideje u Evropu.
Na pitanje – na koji način najčešće dobijate poslove u inostranstvu, 36% agencija navelo je preporuku i lični kontakt, 24% agencija klijenti direktno kontaktiraju, a 19% kroz agencijske mreže.
Kada govorimo o najvećim problemima sa kojima se susreću agencije koje rade na drugim tržištima, ispitanici navode rad na daljinu 33%, nerazumevanje i nedovoljno poznavanje tržišta 31%, kao i nedovoljno poznavanje kulture i navike potrošača 29%.
Čak 48% ispitanika smatra da kreativna industrija u Srbiji ima visok izvozni potencijal. Kada govorimo o adutima naših agencija, 60% ispitanih agencija istaklo je kvalitetne ideje za manje novca, 52% fleksibilnost i prilagodljivost uslovima, dok 36% ističe lokalnu kreativnost koja je svojstvena samo našim agencijama.
Rezultati istraživanja predstavljeni su na šestom regionalnom forumu komunikacionih lidera – IZAZOV 2020, koji je održan od 2. do 4. juna online, u organizaciji portala Marketing mreža.