today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Kreativna industrija u Evropi zbog pandemije izgubila trećinu prihoda

REGION – Sa prometom od 643 milijarde evra u 2019. godini, kulturne i kreativne industrije su u smislu ukupnog prometa predstavljale 4,4% BDP-a EU. Međutim, usled COVIDa-19 dogodio se nagli pad te su u 2020. godini kulturne i kreativne industrije  izgubile oko 31% svojih prihoda, pokazali su rezultati najnovije studije koju je EY sproveo za Evropsku udrugu društava autora i skladatelja (GESAC).

Jedna od najsnažnijih industrija pre pandemije
O dosadašnjem značaju kulturne i kreativne industrije za EU, više nego dovoljno govori podatak da su od 2013. godine njihovi ukupni prihodi porasli za 93 milijarde evra i za gotovo 17%. U tom razdoblju kulturna i kreativna industrija su u EU otvorile otprilike 700.000 novih radnih mesta, uključujući autore, izvođače i druge kreativne radnike te su na kraju 2019. zapošljavale više od 7,6 miliona ljudi.

O važnosti kulturnog sektora govori i podatak kako preko 90% kompanija predstavljaju mala i srednja preduzeća dok je 33% radne snage samozaposleno. To je više nego dvostruko u odnosu na celokupnu evropsku privredu, u kojoj je 14% radne snage samozaposleno. Zahvaljujući ovakvim uspesima, kulturne i kreativne industrije su se u 2019. godini, prema broju radnih mesta, našle rame uz rame sa prevozom i logistikom (10.3 miliona), turizmom (10.7 miliona) i građevinarstvom (12.1 milion).

Težak udarac u 2020.
Prema studiji EY-a koja je obuhvatila 10 temeljnih kulturnih i kreativnih sektora, u 2020. godini, promet kulturne i kreativne industrije u EU je smanjen na 444 milijarde evra, što je neto pad od 199 milijardi evra ili 31% u odnosu na 2019. godinu. Shodno tome, kulturna i kreativna ekonomija je jedno od najsnažnije pogođenih u Evropi. Tek je nešto bolje prošlo od avio-prevoza, ali je zato značajnije pogođeno od turizma, koji je imao gubitke od 27% te automobilske industrije s gubitkom od 25%.

Udarni valovi COVIDa-19 se osećaju u svim kulturnim i kreativnim sektorima, a ponajviše u izvođačkoj umetnosti sa padom od 90% u odnosu na 2019. godinu, potvrdilo je istraživanje. Izrazito je pogođena i muzika sa padom od 76% dok su vizuelne umetnosti, arhitektura, oglašavanje, književnost, novinarstvo i audiovizuelni sektor pali za 20% do 40%. Pritom je industrija video-igara jedina koja se održava uprkos pandemiji.

Više informacija pročitajte OVDE.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!