Kralj je mrtav, živeo kralj!

Anđelko Trpković, CEO Publicis Grupe za Adriatic region i jedan od govornika na Letnjem Vivaldi CMO Forumu, govori o content marketingu.

Da li je content još uvek kralj? Zašto?
Verujem u snagu analogije. Često potcenjujemo mogućnost da stečena znanja i iskustva iz jedne oblasti primenimo u nekoj drugoj, i na taj način pomognemo sebi u donošenju zaključaka. Vezano za konkretno pitanje da li je content još uvek King, trebali bi da vidimo da li je uopšte to postao. I u krajnjem slučaju, odgovorimo na pitanje: Kako se to postaje kralj?

Najlakše je postati kralj nasleđem. Dođete na svet kao prvorođeni sin postojećeg kralja, biološki doživite trenutak smrti oca, i proglase vas za kralja. Teži put je borbom, osvajanjem, građenjem upravljačke strukture na određenoj teritoriji, i konačnim priznavanjem od strane drugih kraljeva. Dakle, u prvom slučaju nije jasno koga je to content nasledio. A u drugom, ne znamo sa kim se zapravo borio. Iz ovoga proizilazi da nije nikada ni postao kralj. Ali to nikako ne znaci da nije važan! Naprotiv, od kada postoji organizovana industrija komunikacije otada postoji i potreba da se na zanimljiv, inspirativan, i prihvatljiv način određeni proizvod ili usluga predstave javnosti.

Verujem da ono što se desilo je zapravo posledica evolucije, a ne primena teorije krvnog nasleđa na liderskoj poziciji. Content je dobio nove oblike i kanale u kojima može da deluje. Ponekad efikasnije i ekonomičnije, a da ne bi priznali da tragamo za jednostavnijim rešenjima onda je bilo lakše da to ispromovišemo kao jedino moguće i ispravno, i postavimo ga na izmišljeni presto. Priča o contentu kao kralju (nepostojećeg kraljevstva) je nažalost trik, ali u isto vreme značaj contenta je nesporna realna potreba evolucije industrije komunikacije.

Šta razlikuje kvalitetnu content kampanju u odnosu na kreiranje 365/24/7 sadržaja za brend?
Verujem u integrisane pristupe. Po mom mišljenju, content kampanja je podskup velikog skupa aktivnosti u organizovanoj strateški vođenoj komuknikaciji brenda ili usluge. A šta je kvalitetan content? E, to je već mnogo kompleksnije pitanje koje zahteva ozbiljniju analizu a seže od relevantnosti, konteksta, i još čitavog niza kriterijuma, sve do često zaboravljene etičnosti.

Na koji način content marketing transformiše komunikaciju brenda?
Činjenica da se o njemu izdvojeno priča govori o tome da je content marketing evolutivno izborio svoje mesto i izvršio određeni uticaj. Kako je to transformisalo komunikaciju brenda? Otvorilo je nove mogućnosti, a samim tim povećao obim našeg posla, i dodatno proširio ionako veliku matricu koja predstavlja mogućnosti organizovane marketinške komunikacije. Sve ovo, ali i brzina reakcije, tehnološke mogućnosti medijskih partnera, i povratne informacije koje dobijamo od korisnika dovele su i do razvoja specijalizovanih mogućnosti i znanja. Prateći ovaj trend Publicis Groupe je u okviru svojih kompetencija uspostavila Publicis Content objedinjavajući čitav niz alata koji pomažu u stvaranju, plasiranju i produkciji sadržaja.

Kako vidite budućnost content marketinga u Srbiji/regionu?
Kao jednu od aktivnosti u čitavom spektru mogućnosti da se poruka pošalje u skladu sa najboljim interesima onih koji su nas za to angažovali. Na promišljen, znanjem i iskustvom potvrđen, kreativno obogaćen, etičan, i efikasan način.

Više o Letnjem Vivaldi CMO Forumu, koji se održava od 17. do 19. juna u Mokroj Gori, pronađite ovde.


Oceni tekst

5,00 od 5
Loading...

Komentari