REGION – Prosečan stanovnik Hrvatske smatra da oglasi, osim što su zanimljivi i zabavni, daju informacije o proizvodima i kupcima pomažu pri njihovom odabiru. Rezultati su istraživanja koje je među reprezentativnim uzorkom hrvatske javnosti u avgustu 2019. sprovela agencija za istraživanje tržišta Ipsos u cilju razumevanja i percepcije struke tržišnog komuniciranja, privlačnosti rada u industriji oglašavanja i stavova o oglašavanju.
Oko 60% ispitanika smatra da znaju šta tačno rade zaposleni u oglašivačkoj, tj. komunikacijskoj industriji, a imidž struke ocenjen je pozitivno – iako polovina ispitanika nema želju za radom u marketinškoj agenciji, njih čak 57% preporučilo bi ga drugima. Glavnim aktivnostima zaposlenih u komunikacijskoj industriji smatraju se zadaci reklamiranja, odnosno promocije te prodaje i marketinga.
Davor Bruketa, predsednik Uprave Hrvatske udruge društava za tržišno komuniciranje (HURA-e), kao uzrok porasta prepoznatljivosti ističe profesionalnost agencija članica HURA-e: „Naša industrija sve više raste zahvaljujući visokim standardima te brojnim aktivnostima koje sprovodimo u cilju unapređenja struke. To je vidljivo i u rezultatima na koje smo jako ponosni – prihodi naših agencija članica u 2018. godini iznosili su 1,4 milijardi kuna, a od 2014. godine zabeleženo je povećanje prihoda od pružanja usluga na inostranom tržištu za 97%, čime kao struka doprinosimo domaćoj privredi.“
Iako je negativan stav da oglasi potrošačima nameću mišljenje još uvek prisutan, primetan je trend pada takvog stava – 36% ispitanika smatra da su oglasi negativni, dok ih 61% doživljava kao pozitivne i korisne, što je 6% više u odnosu na 2013. godinu. Tokom šestogodišnjeg ispitivanja stavova uočava se kontinuiran rast pozitivne percepcije industrije tržišnog komuniciranja, odnosno pad negativne.
Kreativni, stručni, društveno korisni i dobro plaćeni – tako industriju tržišnog komuniciranja percipira većina Hrvata. Tipičnim se zaposlenima agencija pritom smatraju kreativne i stručne mlade, visokoobrazovane osobe. Rad u marketinškoj agenciji zaposlenima omogućava da se profesionalno razvijaju, ali istovremeno je – pokazalo je istraživanje – reč o stresnom i složenom poslu koji iziskuje mnogo odgovornosti.
Celo istraživanje HURA-e i Ipsosa dostupno je OVDE.