today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Kontinuiran rast pozitivne percepcije oglasa među Hrvatima

REGION – Prosečan stanovnik Hrvatske smatra da oglasi, osim što su zanimljivi i zabavni, daju informacije o proizvodima i kupcima pomažu pri njihovom odabiru. Rezultati su istraživanja koje je među reprezentativnim uzorkom hrvatske javnosti u avgustu 2019. sprovela agencija za istraživanje tržišta Ipsos u cilju razumevanja i percepcije struke tržišnog komuniciranja, privlačnosti rada u industriji oglašavanja i stavova o oglašavanju.

Oko 60% ispitanika smatra da znaju šta tačno rade zaposleni u oglašivačkoj, tj. komunikacijskoj industriji, a imidž struke ocenjen je pozitivno – iako polovina ispitanika nema želju za radom u marketinškoj agenciji, njih čak 57% preporučilo bi ga drugima. Glavnim aktivnostima zaposlenih u komunikacijskoj industriji smatraju se zadaci reklamiranja, odnosno promocije te prodaje i marketinga.

Davor Bruketa, predsednik Uprave Hrvatske udruge društava za tržišno komuniciranje (HURA-e), kao uzrok porasta prepoznatljivosti ističe profesionalnost agencija članica HURA-e: „Naša industrija sve više raste zahvaljujući visokim standardima te brojnim aktivnostima koje sprovodimo u cilju unapređenja struke. To je vidljivo i u rezultatima na koje smo jako ponosni – prihodi naših agencija članica u 2018. godini iznosili su 1,4 milijardi kuna, a od 2014. godine zabeleženo je povećanje prihoda od pružanja usluga na inostranom tržištu za 97%, čime kao struka doprinosimo domaćoj privredi.“

Iako je negativan stav da oglasi potrošačima nameću mišljenje još uvek prisutan, primetan je trend pada takvog stava – 36% ispitanika smatra da su oglasi negativni, dok ih 61% doživljava kao pozitivne i korisne, što je 6% više u odnosu na 2013. godinu. Tokom šestogodišnjeg ispitivanja stavova uočava se kontinuiran rast pozitivne percepcije industrije tržišnog komuniciranja, odnosno pad negativne.

Kreativni, stručni, društveno korisni i dobro plaćeni – tako industriju tržišnog komuniciranja percipira većina Hrvata. Tipičnim se zaposlenima agencija pritom smatraju kreativne i stručne mlade, visokoobrazovane osobe. Rad u marketinškoj agenciji zaposlenima omogućava da se profesionalno razvijaju, ali istovremeno je – pokazalo je istraživanje – reč o stresnom i složenom poslu koji iziskuje mnogo odgovornosti.

Celo istraživanje HURA-e i Ipsosa dostupno je OVDE.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!