Ivana Jelovac, Client Service Director u agenciji BlackBox, govorila je za drugo izdanje Marketing mreža magazina o tome ko su danas “rockstars” u advertising industriji u Srbiji i kako generacija Z redefiniše taj pojam.
Ko su “rockstars” u advertising industriji u Srbiji u 2023.?
Svi znamo da nekada jedna genijalna kampanja može potpuno promeniti sudbinu brenda i napraviti čitavu pometnju na tržištu, koje je do tog trenutka izgledalo relativno stabilno.
Moram tome da dodam da u tim trenucima – kada neko pojedinca veliča, nazove genijem ili rockstar-om, uvek pomislim na sate i dane timskog rada, koji je doveo do tog rezultata. Za mene su “rockstars” oni koji umeju da rade timski i emocionalno inteligentno, samosvesno, društveno svesno, upravljajući sobom i odnosima oko sebe.
Kako je generacija Z redefinisala pojam “rockstar” u advertising industriji?
Tradicionalno, “rockstar” u ovoj industriji bio je obeležen, uslovno rečeno, nekim kreativnim genijem ili liderom, koji je dominirao kampanjama i bio izvor inovacija, uglavnom na osnovu stare slave. U Srbiji i dalje ima tog uticaja. Generacija Z ima drugačiji set vrednosti i očekivanja i definitivno redefiniše taj koncept. Za njih je “rockstar” u advertajzingu kolektivna snaga tima. Ceni se kolaboracija, inkluzivnost, društvena odgovornost…
Kreativnost se meri kroz personalizaciju sadržaja, tehnološke alate i digitalnu ekspertizu. Lično mislim da je to odlično za industriju, jer postaje dinamičnija i interaktivnija.
Da li je danas isplativije zaposliti “rockstar” ili izgraditi “rock band”?
Rekla bih da je podjednako izazovno. Ponekad kombinacija “rockstar” pojedinaca i “rock benda” može biti najoptimalnije rešenje. Velika je socijalna veština zapravo razviti i izgraditi sinergiju tima gde stručnjaci sa specifičnim veštinama rade motivisano za istu stvar.
Ceo intervju pročitajte u Marketing mreža magazinu.
*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.
foto by Miloš Nadaždin