SVET – Prema najnovijem izveštaju agencije Mediakix, tokom ove godine oglašivači će u Americi potrošiti između 4,1 i čak 8,2 milijarde dolara na influensere, što je veliki porast u odnosu na 2015. kada je ta cifra iznosila oko 500 miliona dolara.
Ipak, reč je o malom udelu u odnosu na ukupno tržište oglašavanja. Takođe, konstantno rastu i budžeti koji se troše na objave, pa dok influenser sa 10-ak hiljada pratilaca na Instagramu po objavi može dobiti 200 i više dolara, slavne ličnosti sa milionima pratilaca mogu zaraditi i više od pola milona dolara samo za jednu fotografiju.
Uprkos rastu potrošnje i sve većem broju influensera, deo kompanija prestao je koristiti usluge influensera, a neki stručnjaci predviđaju da bi to uskoro mogao postati trend i da će sve više kompanija ulagati manje novca u influensere ili će potpuno odustati od takvog načina oglašavanja.
Postoje i dodatni problem sa influencer marketingom. Osobe koje na društvenim mrežama imaju veliki broj pratilaca, a koje sponzori plaćaju za objave, sve više gube kredibilitet među svojim pratiocima jer često reklamiraju proizvode koje uopšte ne koriste i ne sviđaju im se. Takođe, teško je i meriti uspeh takvih kampanja i koliko se brendovima uopšte isplati da ulažu novac u takav oblik oglašavanja.
Stari je problem i kupovina lajkova, komentara i pratioca pa, prema nekim istraživanjima, to košta oglašivače oko 1,3 milijarde dolara. Za samo 16 dolara moguće je kupiti hiljadu pratilaca na Instagramu, a istraživanja koja su sprovele kompanije poput Good Companyja i HypeAuditoriuma, pokazuju da između polovine i dve trećine influensera kupuje pratioce, lajkove i komentare.
Više informacija na https://mediakix.com/blog/influencer-rates/