Kolika je cena online sekunde korisničke pažnje?

Video je dominantan format sa trendom rasta, sudeći po broju sati koje provodimo gledajući ga na društvenim mrežama. Izloženi smo dinamičkom sadržaju više nego ikada. Zato ne čudi činjenica da sve više ulažemo u produkciju social media videa. Kao i uvek, kreiramo sadržaj u formatu u kojem je ciljna grupa navikla da ga konzumira.

Ipak, sve češće slušamo o tome kako video sadržaj ne ostvaruje očekivane rezultate. Čini se da u određenim situacijama statični sadržaj generiše više lajkova i komentara. To, uz činjenicu da je video produkcija skuplja i kompleksnija, čini da se zapitamo: “Ima li uopšte smisla raditi video?”
Odgovor na pitanje ne bi trebalo tražiti u engagement-u. Instagram je nedvosmislen u tome da je broj pregleda osnovna metrika na osnovu koje bi trebalo ocenjivati uspešnost ovog formata. Moramo analizirati i “kvalitet” pregleda: prosečno trajanje, retention rate, procenat korisnika koji su gledali sa zvukom. Ovo radimo da bismo razumeli na koji način ljudi konzumiraju sadržaj i optimizovali ga.

Brojke po strani, čak i “neuspešan” video omogućava nam da uradimo neke stvari koje ne bismo mogli da postignemo drugačije. Možemo da ispričamo kompleksniju priču, da pokažemo kako proizvod funkcioniše, u realističnom kontekstu u kojem se koristi. Istraživanja pokazuju da ovakvi video sadržaji značajno utiču na odluke o kupovini.

Često se govori o većoj imerziji u sadržaj u odnosu na statičke formate, a važna posledica toga je i snažnije osećanje i trajnije sećanje nakon pogledanog videa. Na kraju, možemo da ponudimo vrednost kroz podcast format, video esej i druge “edukativne” forme.

Poslednjih godina, primetan je trend brendova koji eksperimentišu sa formatom, snimaju naizgled nebrendirane kratke filmove (poput filma Nimic, koji je Droga5 producirala za Mini). Ovo je još jedan dokaz da ne postoji jedno rešenje koje radi za sve brendove, važan je tailor-made pristup za potrebe konkretnog proizvoda, ciljne grupe, kanala komunikacije i konteksta.

I zato pitanje nije kolika je cena online sekunde, već koja je vrednost koju može pružiti korisniku i brendu, kao i koji format će to maksimizovati. Ponekad će to biti jednostavna grafika na beloj pozadini. Ponekad video u kojem se brend ni ne pojavljuje.

Za ADBOOKA tekst napisao: Miloš Skokić, Managing Partner, Žiška


Oceni tekst

4,00 od 5
Loading...

Komentari