Karter Marej: 6 pravila za bolju kreativu kojima su me naučili klijenti

U svojoj dosadašnjoj karijeri još uvek nisam čuo klijenta koji kaže: „Voleli bismo da nam osmislite osrednju kampanju. Našem brendu ne treba ništa više od toga.″ Niko ne želi osrednje urađen posao, a u isto vreme, transformacija brenda iziskuje izvesnu potragu za dušom, teška pitanja, iskrenost, saradnju i izazove. Nije ni čudo zašto tako mali broj ideja i još manji broj odnosa klijent-agencija uspe da zaživi.

Ipak, postoje klijenti kod kojih je ova pojava neretka. Šta je to što oni rade drugačije? Posmatrajući nazad lekcije koje sam naučio od klijenata sa kojima sam sarađivao, uspeo sam da izdvojim 6 pravila koja ih čine različitima.

Oni su vlasnici ideje
Suzan Krejdl, moja koleginica u kreativi, i ja delimo isto mišljenje: impozantni radovi i i kampanje koje ostavljaju trag su skoro uvek dela individualnih klijenata, ne organizacija. Ja ove ljude nazivam Vlasnicima ideje. Uglavnom, ta osoba je CMO, ali bilo ko u klijentovoj kompaniji ko pokaže odlučnost ili uverenje da proda ili zaštiti ideju, može zauzeti ovu ulogu.

I oni su ljudi
Iza dobrih i upečatljivih kampanja stoje dobri ljudi, i dobri klijenti privlače upravo takve ljude. Ovo rade na način koji se najbolje može opisati kao ljudski. Oni su ambiciozni i osećaju empatiju, promišljaju sve i donose odluke. Oni su velikodušni i imaju visoka očekivanja. Veoma im je stalo do posla, ali imaju i strahovito poštovanje prema onima koji iza tog posla stoje. Oni traže i cene povratne informacije i njihova želja za izuzetnim je inspiracija na svakom našem koraku.

Veruju u kreativnost
Kreativnost je jedan od najcenjenijih resursa u modernom poslovanju, ali oslobađanje njenog punog potencijala zahteva hrabrost, strpljenje i pogotovo poverenje. Dobri klijenti veruju u kreativnost i svesni su da ona zahteva određen nivo rizika. Oni su posvećeni svojoj ideji, iako nemaju uvek čvrste dokaze da podrže svoja uverenja i čim se pojavi neka nesigurnost ili rizik, oni prepoznaju te parametre kao dobar znak da je ideja koja je pred njima na dobrom tragu.

Čitaju Gideona Amikeja
Gideon je napisao knjigu Ne, Ne, Ne, Ne, Ne, Da. U toj knjizi on kaže da će svaka dobra ideja naići na pet „Ne” da bi na kraju dobila „Da”. Kako su dobri klijenti uvek na misiji da osmisle upečatljive radove koji će proizvesti brendove koji traju, kada drugi kažu da je to nemoguće ili da nikada ranije nije bilo urađeno, oni pokazuju svoje zube i bore se da njihova ideja zaživi.

Nemaju dlake na jeziku
Odlični klijenti govore ono što im je zaista na umu. Govoreći istinu oni ne izgledaju slabo već čvrsto i snažno i njihova otvorenost je ono što čini da im verujemo. Vole da imaju suočena mišljenja u prostoriji, a ako ih nema oni to jasno naglase jer smatraju da različitosti pokreću kreativnost.

Daju konstruktivne povratne informacije
Dobri klijenti daju konstruktivne komentare svakog dana. Metod kojem sam ja naučen je „Zelena kapa, narandžasta kapa, crvena kapa.” Zamislite da vam nad glavom lebdi neka od ovih kapa dok govorite.

Zelena kapa predstvlja podršku i pozitivne komentare koji zauzimaju oko 50% vremena razgovora. Narandžasta predstavlja pitanja koja su nastala nakon prezentacije i ona zuzimaju oko 20%-40% vremena, a crvena su izazovi, zabrinutost i negativni komentari koji čine 10% do 30% vremena.

Kojom god tehnikom da se koriste, dobri klijenti uvek inspirišu i podstaknu kreativni tim. Oni su klijenti koje mi opisujemo kao „Nikada završeni” brendovi i oni konstantno rade na razvijanju svog posla ali i društva. Takvi klijenti zaista menjaju svet i ukoliko vam se posreći da ikada sarađujete sa ovom vrstom klijenta, dajte sve od sebe da ih zadržite, ja sigurno hoću.

Originalan tekst objavljen na portalu adweek.com.

Izvor: FCB Afirma


Oceni tekst

5,00 od 5
Loading...

Komentari