today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

#KampanjaNaDar: Sami smo možda jaki, ali zajedno smo nepobedivi!

Povodom 5. rođendana, Marketing mreža pokrenula je društveno odgovornu akciju #KampanjaNaDar, a koju je podržalo i aktivno se uključilo čak 17 socijalnih preduzeća i udruženja, kao i kreativnih, PR i digitalnih agencija u Srbiji. Među njima je i agencija LUNA\TBWA, koja će u okviru ove akcije donirati kampanju udruženju HAE Srbija.

Tim povodom, razgovarali smo sa kolegama iz agencije LUNA\TBWA i Ivanom Golubović iz udruženja HAE Srbija.

Šta vas je motivisalo da se uključite u akciju #KampanjaNaDar? Koliko je važno da se na kreativan način priča po različitim problemima u Srbiji?
LUNA\TBWA: Trebalo bi da su ciljevi udruženja i socijalnih preduzeća koja su primarni korisnici akcije #KampanjaNaDar dovoljna motivacija za sve koji mogu da pomognu na bilo koji način.

HAE Srbija: Hereditarni angioedem (HAE) je retka bolest i kao takva njen naziv malo kome šta znači. Iako naliči alergiji, ova bolest zapravo nastaje zbog urođenog nedostatka krvnog proteina C1 inhibitora. Karakteriše je česta pojava teških otoka na šakama, stopalima, licu, unutrašnjim organima i grlu koje može izazvati doslovno bilo šta – od male fizičke traume kakva je posekotina od papira do stresa. Verovatnoća da će se lekar tokom radnog veka susresti s osobom obolelom od HAE je mala, što utiče i na poznavanje ove bolesti, koje nažalost ostaje na nivou kratkog pregleda tokom studija. Kao posledica toga, polovina obolelih u našoj zemlji još uvek živi bez dijagnoze, a prema pojedinim studijama, 90 odsto svih koji izgube život zbog HAE, izgube ga zbog odsustva pravovremene dijagnoze. Istovremeno, oni s dijagnozom se i dalje svakodnevno suočavaju sa odsustvom odgovarajućeg zbrinjavanja u zdravstvenim ustanovama, što ih nepotrebno životno ugrožava u uslovima u kojima terapija za prekidanje napada – koji su u slučaju HAE neretko izuzetno bolni i traju više dana – postoji. Želimo da učinimo da hereditarni angioedem znači na način na koji drugi redak nedostatak krvnog proteina, hemofilija, znači, te da glasno poručimo da HAE nije alergija i da preparati za alergiju u slučaju HAE nisu delotvorni.

Zašto je važno umrežavanje, kao i da zajedničkim snagama unapredimo zajednicu?
LUNA\TBWA: Kao esnaf, trpimo mnoge probleme koje bismo mogli rešiti da smo bolje povezani i organizovani. I kao društvo patimo od manjka sposobnosti da se okupimo oko zajedničkih interesa. Ovu akciju vidimo kao mali, ali važan pokušaj da se takvo stanje promeni. I naizgled sitnim koracima se može stići daleko.

HAE Srbija: Postoji preko 7.000 retkih bolesti. Ne može se očekivati od bilo kog lekara da poznaje sve retke bolesti, zbog čega treba neprekidno raditi na tome da se znanje o retkim bolestima proširi kako bismo zajedno dopineli kvalitetnijem životu svih obolelih. Kada je reč o važnosti umrežavanja, citirala bih jednog mladića iz ovogodišnjeg kampa za mlade svetske organizacije za HAE: „Sami smo možda jaki, ali zajedno smo nepobedivi.“

Zašto su, po vašem mišljenju, socijalna preduzeća/udruženja, ali i kreativna industrija važni za razvoj privrede Srbije?
LUNA\TBWA: Po prirodi stvari, kreativna industrija bi morala biti izvor inovativnih načina mišljenja, ponašanja i rada, a inovativnost je ključni imperativ za svaku ekonomiju u savremenom svetu. S jačanjem kreativne industrije manje bismo bili u opasnosti da na globalnom planu budemo prepoznati samo kao rezervoar i rezervat jeftine radne snage.

HAE Srbija: Udruženje HAE Srbija osnovano je 2016. na dan kada se širom sveta obeležava retkih bolesti. Napori udruženja HAE Srbija, u prvom redu pacijenata i njihovih porodica, doprineli su da se skrene pažnja nadležnih na ovo retko oboljenje i da prvi put, posle više od trideset godina, i obolelima u Srbiji, od kojih je svaki treći izgubio nekog člana porodice zbog ove nepredvidive bolesti, učini dostupnom terapija za HAE. Kampanje za podizanje svesti koje smo dosad vodili doprinele su da novi pacijenti budu dijagnostikovani i evidentirani. Svaki oboleli od HAE koji ima dijagnozu i pristup terapiji produktivan je član društva, a među obolelima ima zaista neverovatno hrabrih ljudi koji svakodnevno unapređuju društvenu zajednicu i doprinose njenom razvoju.

Intervju pripremila: Ivana Parčetić Mitić

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!