Povodom 5. rođendana, Marketing mreža pokrenula je društveno odgovornu akciju #KampanjaNaDar, a koju je podržalo i aktivno se uključilo čak 17 socijalnih preduzeća i udruženja, kao i kreativnih, PR i digitalnih agencija u Srbiji. Među njima je i agencija April Studio, koja će u okviru ove akcije donirati kampanju udruženju Banka hrane.
Tim povodom, razgovarali smo sa Vladimirom Petrovićem i Milošem Sibinovićem, osnivačima i kreativnim direktorima agencije April Studio, kao i Radmilom Ivetić, predsednicom udruženja Banka hrane Beograd.
Šta vas je motivisalo da se uključite u akciju #KampanjaNaDar? Koliko je važno da se na kreativan način priča po različitim problemima u Srbiji?
April Studio: Uzbudljivost uključivanja i doprinosa važnim socijalnim pitanjima, akcijama i organizacijama zaokružuje smisao našeg znanja, kreativnih kapaciteta i svakodnevnog rada. Imati kreativnu slobodu, a usmeriti je na tako važan cilj kao što je skretanje pažnje javnosti na važne teme i poduhvate koji ostaju u senci zbog nedostata sistematske podrške i stalnih materijalnih resursa je nagrada po sebi.
Radmila Ivetić: Ideja da svaka društveno odgovorna akcija (dobro osmišljena i realizovana!) može biti samo od koristi za naše udruženje a samim tim i za zajednicu, s obzirom na vrstu delatnosti kojom se bavimo. Svako takmičenje može samo da proizvede razvoj, unapređenja, posebno u ovoj oblasti jer kreativan pristup različitim problemima dovodi do različitih rešenja za probleme. Što više rešenja to više prostora za delovanje raznih aktera u zajednici a svako delovanje može biti izazov za svakoga i doneti dobrobit zajednici.
Zašto je važno umrežavanje, kao i da zajedničkim snagama unapredimo zajednicu?
April Studio: Zato što je opšte dobro zajednice pitanje svih nas. Zato što bez opšteg dobra i zajedničkog blagostanja pojedinačna sreća i uspeh nemaju puno smisla: šta znači biti srećan u nesrećnom društvu?
Radmila Ivetić: Zato što su umrežavanjem svi dobitnici – učesnici se obogaćuju za jedno dragoceno iskustvo više, a zajednica dobija pozitivne efekte njihove udružene kreativnosti. Udruženim snagama se sveobuhvatnije, brže i lakše vrše promene u zajednici odnosno više se doprinosi unapređenju, boljitku društva.
Zašto su, po vašem mišljenju, socijalna preduzeća/udruženja, ali i kreativna industrija važni za razvoj privrede Srbije?
April Studio: Zato što je kreativna industrija, ako je dobro shvaćena i upotrebljena na pravi način, u službi podrške, promocije i daljeg razvoja onoga što je dobro, i skretanja pažnje i promene na bolje nečega što ne funkcioniše ili nije dobro.
Radmila Ivetić: Zato što dopunjuju/”odrađuju” deo posla države koja nije sistemski rešila mnoga pitanja u društvu i nema dovoljno kapaciteta (kako finansijskih tako i ljudskih odnosno kreativnih resursa i dr.) da bi sagledala mnoštvo i raznovrsnost postojećih problema i adekvatno ih rešavala. SP/udruženja su “bliža terenu”/bazi, realnosti i stoga mogu da doprinesu efikasnijem rešavanju problema odnosno razvoju društva, pritiskajući/zahtevajući od države neophodne promene – ekonomske, socijalne itd. – sa odgavarajućim pravnim/zakonskim okvirima. Svojim slobodnim delovanjem, kreativnošću i humanošću, unapređuju životne uslove građana, stvaraju humanije i odgovornije društvo jer, samo “pomeranjem granica“, iako to bili i najmanji pomaci, ali brojni, može se razvijati privreda, poboljšati životni standard i još mnogo toga.
Intervju pripremila: Ivana Parčetić Mitić