Povodom 5. rođendana, Marketing mreža pokrenula je društveno odgovornu akciju #KampanjaNaDar, a koju je podržalo i aktivno se uključilo čak 17 socijalnih preduzeća i udruženja, kao i kreativnih, PR i digitalnih agencija u Srbiji. Među njima je i agencija Super Dot, koja će u okviru ove akcije donirati kampanju udruženju Živimo zajedno.
Tim povodom, razgovarali smo sa Uglješom Vrcelj, osnivačem agencije Super Dot i Dejanom Kozićem, direktorom udruženja Živimo zajedno.
Šta vas je motivisalo da se uključite u akciju #KampanjaNaDar? Koliko je važno da se na kreativan način priča po različitim problemima u Srbiji?
Super Dot: Pre nego što odgovorimo na ovo pitanje, najpre želimo da zahvalimo Marketing mreži na pozivu i prilici da se uključimo u ovu plemenitu akciju. Duboko verujemo u ideju zajedništva i sinergije, kao i velikih stvari koje iz njih proizilaze. Kada je stigao poziv da se uključimo u akciju #KampanjaNaDar nismo se dvoumili da li treba da se odazovemo ili ne. Ceo SuperDot tim je bio saglasan da je ovo izazov koji sa velikim zadovoljstvom prihvatamo i u koji smo spremni da uložimo svoje resurse i damo najbolje od sebe da pomognemo udruženje Živimo zajedno. Za ovakve projekte nama nije potrebna posebna motivacija – “daj i dobićeš” zlatna je maksima SuperDot-a.
Živimo zajedno: Prema osobama sa smetnjama u razvoju vladaju velike predrasude u našem društvu, veoma je važno da ih prikažemo javnosti kao druželjubive i prijatne osobe, koje žele da se uključe u društvo, kao i svi drugi. Zato nam je važno da putem kampanje na najlepši način približimo javnosti naše korisnike, a za to imamo jako malo prilike u sredstvima informisanja i uopšte u medijskom prostoru.
Zašto je važno umrežavanje, kao i da zajedničkim snagama unapredimo zajednicu?
Super Dot: Otvorenost, saradnja, umrežavanje, razmena…To su pojmovi koji su zapravo naš spiritus movens. Više od decenije, SuperDot inicira ili je deo neprofitnih projekta, koji su najčešće pomagali umetnicima i mladim kreativcima. Učestvujući u njima, istovremeno smo pomagali i sebi, jer smo postajali kreativniji, inovativniji, produktivniji. Naučili smo da unapređujemo sebe u zajedništvu koje stvara jedan novi kvalitet i obogaćuje sve strane koje su uključene u taj proces. Verujemo da je to put i za unapređenje šire zajednice. Ako svako doprinese malo, umreženi doprinećemo mnogo.
Živimo zajedno: Bez saradnje sa jakim privrednim subjektima, koji mogu da pomognu, teško je boriti se za prava najugroženijih osoba u našem društvu. Mi imamo puno korisnika i puno ideja šta je njima najpotrebnije, ali nemamo sredstava i kapaciteta da to sprovedemo u delo ukoliko smo sami i ukoliko šira javnost za to ne sazna.
Zašto su, po vašem mišljenju, socijalna preduzeća/udruženja, ali i kreativna industrija važni za razvoj privrede Srbije?
Super Dot: Kreativna industrija u Srbiji je možda najbolji primer kako se postižu dobri (poslovni) rezulatati i u atmosferi “opšteg nemanja” – nemanja pravog tržišta, kapitala, vremena, prilika, šansi. I sve je to tačno, ali je istovremeno i jedan veliki izgovor, koji je srećom kreativna industrija odbacila i hrabro se uhvatila u koštac sa izazovima, i pobedila! Pobedila je zahvaljujući svojoj otvorenosti, spremnosti da uči, prihvatanjem inovacija, usvajanjem novih, naprednijih alata, konstantnim radom na razvoju i unapređenju svih segmenata koji čine našu kreativnu industriju. Sigurni smo da je to dobar model i za druge industrijske grane, a mi smo tu da pomognemo. Dovoljno je samo da nas pozovete.
Živimo zajedno: Socijalno preduzetništvo je važno jer se kroz njega zapošljavaju najugroženiji članovi društva, koji rade pod specijalnim uslovima i uz stalnu podršku, i možda se ne bi lako uklopili u neke druge sisteme. Za našu privredu važno je da i najugroženije osobe rade i zarade za sebe i za svoje porodice, a ne da zavise jedino od pomoći države.
Intervju pripremila: Ivana Parčetić Mitić