Povodom konkursa za sedmu po redu dodelu nagrada KAKTUS 2021, pitali smo članove žirija – da li je rad na kreativnim kampanjama bodljikav proces i na šta će obratiti najviše pažnje prilikom ocenjivanja radova? Igor Miljković, Head of Production, dme.video rekao je…
Da li je rad na kreativnim kampanja bodljikav proces i zašto?
Verujem da pogledom u svakodnevni rad na kreativnom procesu može biti bodljikav zbog mnogobrojnih izazova u procesu stvaranja. Bodlje ili prepreke koje se javljaju u samom kreativnom procesu mogu biti najrazličitije vrste, ograničeni rokovi, ograničeni budžeti ili sam proces usmeravanja klijenta da podrži kreativnu ideju i ponekad rizikuje sa nekom inovacijom. Ipak gledajući na duže staze smatram da proces ne bi trebalo biti bodljikav već da poseduje dozu izazova, ali pre svega uživanja u trenucima stvaralaštva. Raditi na nečemu kreativnom treba izaći iz dnevnih okvira, treba izaći iz šire slike same priče i tek onda kreativno osmišljavati proces. Za kreiranje kreativnih kampanja ne postoji savršen recept, zahteva jako individualan pristup jer svaki brend i svaka kampanja je priča za sebe koju potrošačima treba preneti na autentičan način. Vremenom, komunikacija i trendovi se menjaju, kao i očekivanja i sluh potrošača i zato je važno jako pažljivo raditi na svakom procesu stvaranja.
Koliko su brendovi u Srbiji kreativni i inovativni u komunikaciji sa potrošačima?
Uvek sam otvoren da pohvalim dobre ideje i zamisli. Znam da svi težimo nekim primerima inovativih ideja sa razvijenih tržišta, ali zaista postoje dobri primeri krativnih komunikacija kod nas. Nagrade koje naše agencije dobijaju na globalnim takmičenjima to i potvrđuju. Oduvek su kampanje koje su na neki način drugačije, provokativne, originalne, izazivale mnogo više pažnje, ali su takođe u nekom procesu ispraćene negativnim kritikama. To je prirodna reakcija ljudi na nešto novo, i toga brendovi ne bi trebalo da se plaše. Stvarajte viziju i pratite svoju viziju.
Savet za sve one koji žele da prijave radove za nagrade KAKTUS 2021 – kako najbolje pripremiti prijavu i na šta ćete obratiti najviše pažnje prilikom ocenjivanja radova?
U odnosu na većinu mojih kolega iz žirija koji se bave kreativnim stvaranjem, moje delovanje se često odnosi i na izvršno, produkciono stvaranje kampanji. Zamisao i kreativa su jedan segment kampanje dok je njegova realizacija izuzetno bitna stavka. Moj pogled će svakako ići i na samu realizaciju iste. Takođe, izuzetno cenim i poštujem rad na društveno odgovornim kampanjama. Ne mislim kao rezultat povećanja prodaje nekog brenda kako bi sami sebe nazvali “društveno odgovornom kompanijom” već zaista pomoć zajednici i povećanju svesti o istoj.
Prijave za nagrade KAKTUS 2021 otvorene su do 20. septembra, a sve informacije o konkursu i Pravilnik možete pronaći na sajtu https://kaktus.rs/