#kaktus2021: Pompezne brojke bez konteksta ne govore ništa!

Povodom konkursa za sedmu po redu dodelu nagrada KAKTUS 2021, pitali smo članove žirija – da li je rad na kreativnim kampanjama bodljikav proces i na šta će obratiti najviše pažnje prilikom ocenjivanja radova? Ana Marija Malić, Brand Communication Director, Degordian (HR) rekla je…

Da li je rad na kreativnim kampanja bodljikav proces i zašto?
Rekla bih da je rad na kreativnim kampanjama svakako bodljikav proces iz vrlo jednostavnog razloga – uključuje više strana, više faza i jako puno internih/eksternih činilaca koji utiču na finalni output. Kompleksan je to proces jer je i sam pojam kreative kompleksan, apstraktan, a na kraju dana vrlo je podložan subjektivnom utisku. Svi imaju mišljenje o tome da li je nešto dobro ili nije.

Upravo taj subjektivni utisak zna biti glavni kamen spoticanja kada dođe do toga hoće li se ići sa nekim rešenjem ili neće, naravno uz budžet koji često zna biti puno manji, a očekivanja od strane klijenta vrlo velika. Ne smem zaboraviti ni na faktor vremena, timelinea i činjenicu da uvek nešto može eskalirati pa dolazi do pomeranja rokova, kašnjenja i neizbežnog stresa. Ono što je super stvar jeste ta da nije sve tako sivo.
Mi smo kreativci pre svega profesionalci i na sve smo ovo naučili i generalno mi se čini kako se super snalazimo u celom tom bodljikavom procesu. Upravo ta dinamika rada u agencijskom poslu i zdrav nivo neizvesnosti znaju nam biti glavni ‘drajveri’ u kreiranju vrhunskih kreativnih rešenja čime, na kraju, pomičemo vlastite granice. Treba verovati u sebe i u kvalitet ideja koje želimo plasirati našim klijentima i javnosti.

Kada ste se poslednji put, nakon rada na nekoj kampanji, osećali kao na vrhu sveta, a kada vas je polio hladan tuš?
Čini mi se kako gotovo svakodnevno postoje situacije u kojima se osećam kao da sam osvojila Himalaje ili pak postala učesnik ice bucket challengea. No, sve je to sportski i sve to nas gradi kao marketinške eksperte i ljude koji čine razliku u našoj industriji. Ono što je vrlo bitno u svakoj od navedenih krajnosti jeste znati pozadinu i zašto je došlo do prvog, odnosno drugog ishoda. Smatram kako se jako puno može naučiti iz obe situacije.

Savet za sve one koji žele da prijave radove za nagrade KAKTUS 2021 – kako najbolje pripremiti prijavu i na šta ćete obratiti najviše pažnje prilikom ocenjivanja radova?
Mislim da kvalitetna prijava u sebi treba sadržati srž odrađene kampanje, a to je koja je bila ideja, šta se njom htelo postići, na koji način je išla egzekucija i koji rezultati su postignuti. Bitna je priča (storytelling), naravno, a to je ono što je ionako svakom kreativcu jasno pa se ne bih na tome dodatno zadržavala.

Ono na što bih posebno obratila pažnju jeste prikazivanje rezultata. Predlažem učesnicima da u prikazima budu realni i da ne bildaju rezultate s pompeznim brojkama od 300%, 500%, 1000% itd, ako uz to nisu stavili referentnu vrednost, tj. u odnosu na šta se taj rast ostvario jer takve brojke bez konteksta ne govore ništa. Takođe, predložila bih da se potrude oko prijava istih radova u različitim kategorijama kako bi što bolje predstavili priču i rezultate žiriju i naglasili po čemu je taj case najbolji u toj kategoriji.

I za kraj, srećno svima! Veselim se svim radovima i druženju u novembru u Beogradu!

Prijave za nagrade KAKTUS 2021 otvorene su do 20. septembra, a sve informacije o konkursu i Pravilnik možete pronaći na sajtu https://kaktus.rs/


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari