today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

#kaktus2021: Kreativni festivali su singulariteti naše industrije!

Veljko Golubović, Executive Creative Director agencije New Moment New Ideas Company i predsednik lokalnog dela žirija festivala KAKTUS 2021, specijalno za Marketing mrežu govori da li je rad na kreativnim kampanjama bodljikav proces, ali i zašto struka treba da stane iza nacionalnog kreativnog festivala.

Da li je rad na kreativnim kampanjama bodljikav proces i zašto?
Jeste, bocka na svakom koraku, ali ne kao žica u logoru ili venac od trnja, nije ni blizu tome. Više je kao neki put kroz ružičnjak, miriše na kreativnost, otvaraju se cvetovi raznih boja, sve buja, pa onda i svaki ubod samo još više stimuliše čula i intelekt. I onda kada otkriješ mesto uboda, izvadiš trn, pažljivo ga pogledaš, tada u sebi prepoznaš jednu finu suštinu misli “preko trnja do zvezda”.

To je takav proces zato što ljudi nisu savršeni, niti su okolnosti idealne. Neki put je novac, drugi put je vreme, treći put nesigurnost, pa neznanje, strah, kiša, sunce, praznik, korona, umor, nervoza, karakter, peh, Marfi, Merkur, ljubav, žurka, putovanje… jednom rečju, to je tako zbog života. Život nam se ispreči nasred puta. Kao neko drvo usred pustinje, život nas iznenadi – otkud ti živote, nisam te očekivao dok radim na kampanji. Zato bolje da svaki put bocka i ubada, nego da ništa ne osećamo. Jer gde ima života, tu negde u blizini ima i smisla.

Koliko su brendovi u Srbiji kreativni i inovativni u komunikaciji sa potrošačima?
Brendovi su kreativni i inovativni, onoliko koliko su trendovi kreativni i inovativni. Ni manje ni više. To su limiti našeg doba. I to je u celom svetu tako već više od deset godina. Trendovi određuju komunikaciju, pop-kultura definiše strategiju, društvene mreže nameću pozicioniranje. Odavno su brendovi izgubili komunikacijsku moć i svesno je predali u ruke internetu, influenserima, socijalnim medijima. Komunikacija se pretvorila u lajkove, preglede i brojeve pratilaca. Ako je trend odlazak na Mesec, brendovi će svaki na svoj način pokušavati da polete. Ako je Olimpijada “vruća tema”, eto naših brendova na sportskim terenima. Ako je pandemija, nema problema, sve se može kad se hoće. Tako da malo toga zavisi od samih brendova, više je pitanje u kom “trendy” trenutku će se planirati kampanja i koliko će se smelo (kreativno) ući u temu. I, naravno, od kvaliteta ljudi koji rade na brendu.

Zašto je važno da jedno tržište ima nacionalni kreativni festival i zašto bi struka trebala da stane iza njega?
Festivali treba da postoje da bi se kvalitet podizao. Nacionalni, regionalni, kontinentalni, globalni, sve su to mesta gde se uči, gde se otkriva, gde se ljudi upoznaju i razmenjuju iskustva. Poenta festivala nije u takmičarskom delu, već u tome što su oni singulariteti naše industrije, tačke u kojima se u samo nekoliko dana može videti i naučiti mnogo više toga nego što ćete iskusiti za godinu-dve dana svakodnevnog posla. Tu nastaju pravi kvantni skokovi kada su u pitanju agencije, kompanije i pojedinci, jer svako može objektivno shvatiti na kom je nivou i šta treba da radi da bi napredovao i rastao.

Kao predsednik lokalnog dela žirija za dodelu nagrada KAKTUS 2021, na koje detalje ćeš najviše obratiti pažnju kada budeš ocenjivao radove i kakve radove očekuješ na konkursu?
Neću dati prvenstvo detaljima, pre svega ću obratiti pažnju na humanost ideje, na posvećenost životu, ljudima, planeti, na potencijal da menjaju postojeće stanje stvari i utiču i u budućnosti na ponašanje, razmišljanje i osećanja ljudi. Interesuju me “game changers”, koji otvaraju neka nova vrata industriji i pomeraju granice komunikacije. Sve to, prvenstveno u okvirima srpskog advertajzinga. Nešto što je novo, drugačije i zanimljivije u odnosu na do sada rađeno. Srećom nemam nikakva velika očekivanja, pa mogu da budem samo pozitivno iznenađen.

Zašto agencije i kompanije treba da prijave svoje najbolje kampanje na konkurs za nagrade KAKTUS 2021?
Istina je nekada davno bila lepa. Pa je vremenom Istina postala surova, pa neprijatna, a zatim ružna. Danas, u ovo “post-truth” doba, Istina je postala banalna. Dostupna svima, relativizovana, potcenjena… pa možda baš zato što žiriji i dalje imaju tu, potpuno suprotnu funkciju, da iz puno različitih perspektiva dođu do jedne istine, možda i to može biti dodatni motiv da se učestvuje u takmičenju i proveri kvalitet svog rada.

I ne samo da prijave radove, nego da budu tu, da učestvuju, postavljaju pitanja, analiziraju, uče, planiraju, da razgovaraju, aplaudiraju, da se druže i upoznaju…

Ako nam već civilizacija nestaje pred očima, a planeta iščezava u klimatskim promenama, onda barem da iskoristimo ovakve trenutke na najbolji način.

​Prijave za nagrade KAKTUS 2021 otvorene su do 20. septembra, a sve informacije o konkursu i Pravilnik možete pronaći na sajtu https://kaktus.rs/

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!