Povodom konkursa za sedmu po redu dodelu nagrada KAKTUS 2021, pitali smo članove žirija – da li je rad na kreativnim kampanjama bodljikav proces i na šta će obratiti najviše pažnje prilikom ocenjivanja radova? Nataša Šarčević, Marketing & Innovation Director u kompaniji Atlantic Štark rekla je…
Da li je rad na kreativnim kampanja bodljikav proces i zašto?
Zanimljiva metafora. Ako je cilj kreacija upečatljivog kaktusa, proces mora biti bodljikav. Logično je – što bolje osetite i jasnije sagledate bodlje tržišta, odnosno signale koji dolaze od potrošača, koncipiraćete uspešniji odgovor na njih.
Koliko su brendovi u Srbiji kreativni i inovativni u komunikaciji sa potrošačima?
Kada je reč o domaćim brendovima, nema sumnje da se često nalaze u nezavidnom položaju, koji se ogleda u stalnom rascepu između pritiska da osiguraju velike brojke na prilično konzervativnom tržištu i želje da pokažu i dokažu da umeju da budu izuzetno kreativni i inovativni i iznedre kampanje o kojima se priča. Stalni je izazov napraviti iskorak i stati rame uz rame sa kampanjama velikih internacionalnih brendova sa kojima su naši brendovi u svakodnevnoj utakmici. Svedoci smo brojnih slučajeva u kojima su brendovi požurili sa nekim sjajnim potezima i inovacijama, ali zbog veoma kratkog vremena nisu uspeli. S druge strane, imamo i sjajne pozitivne primere. Kao jedan od boljih primera, koji mi je zapao za oko i ostao u pamćenju, istakla bih Grand Black&Easy koncept. Inicijalni koncept je ovaj proizvod predstavio kao novu opciju instant kafe, ali kada je redefinisan u jedinstven koncept prave turske kafe koja se sprema za minut, dobio je snagu za stvaranje novog segmenta kafe i kreirao nove navike konzumacije kafe. Tako je jednostavno, a opet tako dobro.
Savet za sve one koji žele da prijave radove za nagrade KAKTUS 2021 – kako najbolje pripremiti prijavu i na šta ćete obratiti najviše pažnje prilikom ocenjivanja radova?
Važno je da je nominovana kampanja iskorak koji je brendu ili kompaniji doneo značajan rezultat. Pored kreativnosti i dobro osmišljene kampanje, od velikog je značaja da taj projekat ispunjava nezadovoljene potrebe i želje potrošača ili pomera brend na teritorije na kojima do tada nije bio. Iz godine u godinu sve je više takvih projekata i zato se radujem prilici da zajedno sa ostalim članovima žirija učestvujem u nagrađivanju najboljih.
Prijave za nagrade KAKTUS 2021 otvorene su do 20. septembra, a sve informacije o konkursu i Pravilnik možete pronaći na sajtu https://kaktus.rs/